Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hej och välkommen storkvin ! Du har ju gått ner en massa kilo men har stått stilla länge nu men du vill gå ner mer så då är det alltid bra om man har viktkompisar som kan heja på och uppmuntra. Jag startade den här tråden för över ett år sedan eftersom jag kände mig i behov av viktkompisar och jag tycker att det har varit jättebra att kunna diskutera här med likasinnade , måbnga har varit tillfälliga gäster men några har funnits med länge. Jag försöker gå 10000 steg per dag och tränar cirkelträning 2 ggr/ vecka.Det händer att jag inte får ihop mina steg varje dag men jag har ingen ångest över det oftast finns det orsaker till att jag inte kunnat gå.Min stegräknare har jag alltid på mig. Ha en bra dag !!! Pepp,pepp
Hej alla! Jag skulle igentligen vila idag hela dagen, men solen skinner så jag gick en lugn promenad på 1 timme och 40 min. Mest rakstäcka. /mig
Från promenader behöver man inte vila men man ska däremot vila minst 42 timmar efter ett styrketräningspass. Har också varit ute på promenad , dock inte så lång.Trist väder här i Stockholm. Jag vill ha kallt och sol, inte regn.
Hej mymlan58 Jag trodde man skulle vila från promenader med, det har min sjukgym sagt speciellt om man har en stor övervikt som jag. Idag har jag dock ätit för mycket frukt. Men jag är på besök hos min far över helgen och det finns en massa annat gott här som t ex chips som jag har stått i mot. /mig
Hej storkvin välkommen och pepp
Hejsan! Har läst ifatt lite härinne, ni är så duktiga så det är inte klokt:) Ett jättegrattis till dig Annika!!! Och till er andra också såklart, själv ligger jag illa till, knäet är helt emot vad all träning heter. Men nu ska jag få komma in på en MR, hoppas att det inte är så lång väntetid. Jag känner mig deppad på grund av knäet, men det får väll gå ändå. Viktminskningen är minimal. Hosta och förkylning är en stående gäst, än hos den ene, än hos den andre. Längtar till lite snö och kallare dagar, undrar om vi får det i år härnere. Nä, nu till lite TV- bligande, ha det bra och många pepp. Mymlan: Hur har det gått med din hund? Något virus kanske...
God morgon tjejer !! Kul att du tittar in igen mita, fasiken vad långvarigt ditt knäproblem blivit, hoppas du får snabb hjälp nu !!! Min vovve är som vanligt igen, svårt att säga vad det var. någon slags förgiftning ( dricker i varenda vattenpöl) eller virus kanske. Hellre frukt än chips storkvin. jag brukar alltid ha med en mellanmålsbar ( Itrims) i väskan när jag är borta, känns nyttigare att ta till kaffet.Jag tror inte man måste vila från promenader, min hälsocoach och jag har bestämt att jag ska försöka gå 10000 steg/ dag s.k. vardagsmotion till skillnad mot ombytt motion som man bör ta ca 2-3 gåmger per vecka. Ha en bra dag ! Pepp,pepp
hej alla helgen har gått bra ,blev väl inte så mycket motion igår direkt men annars har jag har skött mig med mat och så,var och firade farsdag igår och höll mig till ett äpple medans en en del hånflinande åt mig och min man men jag brydde mig inte de får väl äta socker och tårta om de vill. imorgon ska jag iväg på en tripp till Lund så jag laddar resväskan med frukt ,sallad och lite barer,fick ju en mellanmålsbar från itrim på medley via en tidningskupong perfekt att ha med sig väskan. bli borta till onsdag kväll så om ni inte gör ngt på ett par dagar så vet ni men jag har nog telefonen med mig så jag kommer nog in och kolllar lite =) pepp alla
Hej Idag gick stryketräningen så där men ska träffa en strykeinstuktör imorgon för lite nya övningar. Annars har det gått bra, gått 30 min till gymmet, sen 30 min på löpbandet, sen 30 min tillbaka igen. Sen gick jag en långrunda på 1 timme och 15 min idag innan lunch. Jag funderar på att spara till ett nytt gymkort på ett annat litet gym här i stan där dem har mer och bättre konditionsapparater. Så kanske jag kan traska ditt med bara köra kondisen. /mig
Hallå¨igen ! Ha det så trevligt i Lund lena !!! Strongt jobbat att låta bli sötsaker i helgen !!! Oj vad du kämpar storkvin!! Där ligger man i lä. Jag cirkeltränar 30 minuter 2 ggr/ vecka.Cirkelträning tycker jag är jättebra, man håller på 30 sek. per station, varannan är pulshöjande varannan är styke, ca 20 stationer , man kör 3 varv. Man hinner aldrig tröttna på något och alla muskelgrupper får jobba.Man kan själv välja hur hårt man vill jobba. Jag är fortfarande förkyld så jag hoppade över träning idag, jag siktar på att träna på torsdag. Vardagsmotion i form av hundpromenader blir det ju varje dag vare sig man vill eller inte. Ha en fortsatt bra dag !!