icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    6 november 2012 07:30

God morgon !! Här var det låg aktivitet !! Så typiskt att bli dunderförkyld, det enda som är bra att jag inte har någon bil denna vecka heller eftersom verkstan har klantat sig.Utan bil svårt att jobba !! Men det är jobbigt att äta rätt, kämpar för att inte äta för mycket . Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    6 november 2012 09:58

trist med sjukdom krya på dig mymlan känns lite motigt just nu så jag ska försöka träna lite extra idag pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 november 2012 07:53

God morgon tjejer ! Inte nog med egen sjukdom, nu mår hunden dåligt också.Hon vandrar sakta omkring, verkar inte förstå hur man sätter sig, har spytt och är dålig i magen och har svansen mellan benen.Måste nog uppsöka djursjukhuset om det inte blir bättre,Varför händer allt på en gång ??? Klarar just nu inte av att hålla min mathållning, blir så arg på mig själv. Ni andra får ha en bra dag ! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    7 november 2012 08:48

usch så tråkigt mymlan hoppas både du och hunden mår bättre snart inte kul när hunden mår dåligt och man vet inte hur man ska hjälpa dem kämpar på här med mat och mycket motion igår blev det 1,50 minuter promenad och 10 minuter joggning första gången jag klarade så länge utan att stanna =) ett litet minus på vågen också -20,4 hittills vilket jag är så glad för pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 november 2012 15:38

Bra jobbat Lena !! Varit på djursjukhuset som inte hade några ideer om varför hunden mådde dåligt, vi skulle avvakta.Detta kostade 1300 kronor !! En temp togs, den var normal i alla fall. Tog taxi dit men gick hem, 45 minuters promenad.Inte så bra för förkylningen men för motionen. Nu jagar jag läkartid för egen del eftersom jag måste ha läkarintyg fr.o.m. i morgon. Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    7 november 2012 16:28

tack mymlan tråkigt med vovven inget kul när man inte får något svar från vet. hoppas ni mår bättre snart

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 november 2012 07:43

God morgon tjejer !! Idag hoppas jag att jag får min bil, annars blir jag galen.Nåste på Itrimträff i kväll och hostar så mycket så jag vågar inte cykla. Såg att det var ett program på 3:an ikväll som heter aldrig mer tjock, handlar om att tröstäta, det ska jag nog spela in. Vovven mår lite bättre men är inte helt OK, hon kan sätta sig och lägga sig nu men det verkar jobbigt. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    8 november 2012 09:20

skönt att vovven är lite bättre nu och jag håller tummar för att du får bilen tbx hoppas du också mår bättre snart. ska nog också se det där programmet på tv, brukar titta på några repriser av biggest loser på fm ibland för att motivera mig själv idag regnar det tyvärr så det får bli promenad på bandet pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 november 2012 07:29

God morgon tjejer ! Vaer ni nu har tagit vägen.Lena och jag är kvar i varje fall. På gårdagens träff pratade vi just om motivation, hur ska man komma iväg och träna när man inte har lust osv, Ett tips kan vara att man belönar sig om man kommer iväg ( inte med något att äta )Efter ett par gånger så blir man motiverad igen och själva tillfredsställelsen att man har tränat blir belöningen. Jag har börjat läsa Mia Törnbloms bok om självkänsla, väldigt lästvärt !! Har ni inte läst så gör det !! Ska börja på em jag är bra dagbok, det kommer bli svårt i början, man är ju uppvuxen med Jantelagen. Idag måste jag bara få min bil, verkstan sa 10 dagar , nu har det gått18 dagar !!! Ha en bra fredag !!! pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    9 november 2012 09:05

godmorgon alla men vad jag tycker synd om dig nu mymlan att du inte fått bilen ännu =( usch så trist det är tydligen bara vi här som sagt men de kommer nog snart tbx har läst lite ur den boken. jag har funderat nu senaste veckan om det här med att motivera sig själv helst varje dag till motion och att alltid kunna göra det eftersom det jag gör nu för mig själv är att bry mig om min hälsa och att faktiskt ta hand om sig själv att man är värd att må bra och kunna få leva hälsosammare har ju gått upp så många gånger och gått ner men nu är det 12 år sedan som jag verkligen klarar så här långt och nu måste det bli för alltid och det gäller att kämpa varje dag. min största pojke var 4 år när jag var smal sist och vägde 75 kg och nu är han 16 år tiden går och jag är så otroligt glad för att jag äntligen har kommit så långt för mig själv och gjort det här nu är det 10 kg kvar bara om det får ta den tid det tar men det ska bort bara jag kommer under 80 så är jag otroligt glad och nästan nöjd ha en underbar dag peppkram alla ursäkta mitt babblande hahah men jag tror och hoppas ni förstår vad jag menar