icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    15 november 2012 22:41

Så bra jobbat Lillan!! Du fixar resten med! Jag tror på dig!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 november 2012 06:09

God morgon kämpar !! Bra jobbat Lillanj!! Det fixar du sen på efgen hand, du har ju oss, Kan vi, kan du !! Ha en bra fredag , jag börkar 07 idag så jag måste ut med hunden nu. Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    16 november 2012 07:45

hej tjejer vågen var snällare mot mig idag 84,4 min lägsta vikt sedan 2001 2 veckor till jag fyller 40 så jag går nog inte riktigt iland med mitt mål under 80 kg mitt 40 årsrace =) men gör så gott man kan och är glad för det här. pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 november 2012 17:40

Jätteduktigt Lena444 ! Strunta i att det fattas några kilon, du har varit jätteduktig , glädj dig åt det !! Ha en bra fredagskväll- här blir det fredagsräkor och mousserande vin som vanligt ! Är trött efter 3 dagars jobb på heltid !! Nu jobbar jag tisdag kväll nästa gång ., skönt med några dagars vila. Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    16 november 2012 19:53

Tack mymlan självklart så njuter jag av viktnedgången känns otroligt bra Gott med räkor och vin här blev det kycklinggryta, sallad och ett glas rött gott gott pepp alla

• Mycket engagerad
    438 inlägg
    17 november 2012 08:09

Hej Har gått en morgonpromenad och sen cyklat på motionscykel 20 min. Skulle entligen gympat rygggympa idag men jag har sådan träningsvärk sen igår i hela kroppen så jag orkar inte helt enkel. Fick ju nya maskiner i tisdags så min kropp behöver nog vänja sig vid övningarna först. Märkte det idag. Kan kanppt röra armarna , inte prat om benen. Annars funkar maten bra :) /mig

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 november 2012 09:28

God morgon tjejer ! Jag är helt slut efter veckans arbete skulle helst vilja ligga kvar i sängen men det går ju inte.Som vanligt måste vi veckohandla och planera för dotterna 20 årskalas i morgon, jag orkar inte laga något och dottern kan inte hjälpa till så det får bli hämtmat ( kina/ tai) och beställd princesstårta.I eftermiddag måste jag åka med hygienartiklar m.m. till min 90-åriga mamma som är nyopererad ( lårbensfraktur) efter ett fall i hemmet i torsdags så ingen rast eller ro idag heller.Nästa vecka ska jag börja träna igen, jag hostar fortfarande men det har blivit bättre. Ha en bra lördag alla duktiga kämpar !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    17 november 2012 09:32

Hoppas du får lite vila mellan varven mymlan! Sköt om dig! Nu tittar solen fram här uppe i norr så jag ska snöra på mig promenadskorna och passa på att njuta av sol och frisk luft! Ha en bra dag allihop!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    17 november 2012 20:23

Hoppas att dagen förflutit väl Mymlan. Inget kul med stress och att känna sig krasslig. Börjar själv hämta mig efter min förkylning, nu ligger gubben och hostar. Ni är otroligt duktiga härinne allihop, bara att gratulera er som gått ner och peppa er som står stilla. Jag tillhör den senare gruppen, har tid för röntgen av mitt knä den 29/11. Men om jag sen ska opereras blir det ju ännu mer väntan på att kunna få motionera ordentligt. Rent hälsomässigt är detta det sämsta år någonsin jag upplevt, nu hoppas jag på ett bättre 2013. Önskar att jag hade haft vanlig fetma som inte var bundet till en sjukdom. Ja, jag vet att det är svårt nog ändå men då hade man ju gått ner i vikt som tex er som lyckats. Gläds med er och bara håll i, snart är ni i mål:)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 november 2012 09:16

God morgon tjejer !! Bra att du fått tid för röntgen mita, alltid något ! Jag måste erkänna att jag för första gången sen jag började på Itrim, åt en pizza igår, jag har ätit alltför mycket och inte kunnat träna på länge nu + varit väldigt stressad av både privata ocg arbetsskäl, inte bra alls.Nu måste jag skärpa mig ordentligt vad gäller mat och motion, tyvärr kan jag i nuläget inte göra så mycket åt den stress jag känner runt min arbetssituation och mina föräldrar, inte lätt att vara enda barnet till 2 krassliga, 90-åriga föräldrar som bor i en stor villa och vägrar flytta Först ska vi ha lite 20-årskalas idag så nu måste jag sätta igång att städa toletter m.m. Ha en bra söndag alla duktiga kämpar !! Pepp,pepp