icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 november 2012 09:17

God lördagsmorgon alla duktiga kämpar !! Idag har vi lunch för alla boende som hjäper till med diverse sysslor i vår bostadsrättsförening, hinner dock bara vara med ett tag för jag börjar jobba kl. 14.Men i egenskap av ordförande måste jag väl hälsa alla välkomna och tacka för deras insatser. Medelåldern på de som kommer är hög, den äldsta är 93- han hämtar föreningens post dagligen och lägger in i vårt styrelserum,.Utan våra pensionärer så skulle inte mycket bli gjort. Jobbar till 21.30 så det blir en lång dag !! Ha en bra lördag !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    25 november 2012 16:51

Ett mörkt, blåsigt och regnigt Skåne gör inte några ute aktiviteter roliga. Inte ens Nelly gillar det vädret, men får ju gå ut och göra sina behov. Så det har varit en lugn söndag med noll aktivitet, hoppas det blir bättre imorgon.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    26 november 2012 15:15

Hallå alla duktiga kämpande tjejer ! Äntligen ledig.Har varit och tränat det kändes bra efter helgjobbet.Möte med arbetsgivare + FK idag , fr.o.m. den 10/12 ska jag jobba 75% endast kvällar 14-21.30 eftersom jag har problem med magen på mornarna,Har inte fått något schema ännu. Ha en bra måndag ! Vi är jätteduktiga eller hur ??

• Veteran
    2753 inlägg
    26 november 2012 18:44

absolut mymlan visst är vi =) skönt att du fått bättre arbetstider men det måste vara jobbigt att jobba sent varje kväll =( pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    27 november 2012 07:29

God morgon tjejer ! Jag jobbar hellre bara kvällar , det är ju inte varje kväll som tur är.Min mage mår bättre av samma rutiner och tider varje morgon vilket jag inte haft under veckorna jag arbetstränat. Nu har jag snart gått ner de kilon jag gick upp . börjar komma i normala gängor igen efter förkylningen.Träningen i går gick jättebra. Ledig dag idag, ska hjälpa min pappa med diverse ärenden och besöka min mamma på sjukhuset, vilket jag inte hunnit med trots att jag nästan bor granne med sjukhuset. Ha en bra dag tjejer !!! Vi kan och vi vill !!!

• Veteran
    2753 inlägg
    27 november 2012 09:56

härligt mymlan att du kommit igång igen heja tränade också i går både styrka och 1,5 timmes promenad på mitt attract. regnar idag också =( pepp allla

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    27 november 2012 14:54

Grattis alla som lyckas gå ner eller hålla sin vikt. Jag känner ingen motivation så allt med mat, godis,vin står överst på min lista just nu. Min sambo sa att när det nya året börjar så ska vi skärpa oss (han har oxå x kilo övervikt). Vem vet kanske om vi är två så lyckas man bättre. Nä nu ska jag byta gardiner och putsa fönster i köket, så ha en fortsatt bra dag. Pepp och kram alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    28 november 2012 07:39

God morgon tjejer !! Lina- det kan absolut vara en fördel när man skärper sig tillsammans.Jag har det jobbigt med min sambo som borde gå ner men inte tar tag i det.Han är van vid att jag lagar mat men nu får han ordna sin mat själv, de gånger jag gör mat tycker han inte det är gott eftersom det är lågkalori d,v,s, ingen grädde eller annat som gör det gott. Jag får dessutom ingen/ väldigt liten uppmuntran för att jag lyckas gå ner.Jättetrist. Usch vilket väder, inget kul alls med hundpromenader , men jag måste. Jobbar kväll idag. Ha en bra dag ! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    28 november 2012 09:11

tråkigt mymlan när man får köra racet ensam inte alls kul tycker verkligen synd om dig när det är så. Min man och jag kämpar tillsammans även om jag har gått ner mera och han inte var lika överviktig som jag. Förut skiljde det 10 kg mellan min och hans vikt eller mera nu ca 3-4 kg bara så han har gått ner 10-11 kg oh jag 23-24 kg känns kanonbra och han säger dessutom att han fått en ny fru vilket är lite kul och att jag blivit smal ,fast jag inte är helt klar =) men mymlan jag tycker du gör ett kanonjobb och är superduktig KRAM och du är en inspiration för oss alla här

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    28 november 2012 12:09

Tack lena !! Skönt att få lite uppmuntran !! Kram