Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer !! Jag ska verkligen sätta ner foten !Att det blivit som det är är delvis mitt eget fel men också min svärmors , hon gjorde allt hemma och förbjöd andra hjälpa till eller lära sig.Hon tycker att jag är lat när inte jag tar hand om min sambos tvätt, städning . matlagning, julstädning osv. hon strök t.o.m. strumpor o kalsonger. Idag storhandling som varje lördag.Roligare kan man ha ! ha en bra dag !! Pepp,pepp
Ska göra allt för att undvika affärer på helgerna nu innan jul:((
2:a advent på er alla duktiga tjejer ! Jag har fått min veckoranson av motion idag känns det som . Först 1,5 timmes promenad i -12 grader, sedan ett träningspass i cirkeln, ut med hunden igen.Nu är jag hungrig !! Pepp,pepp
hello girls blev lite extra god mat och minitårtbit fast i nyttig form nu är det kämpigt men måste kämpa på 2 veckor till jul kvar ca så nu är det hårdkörning. tyvärr lite tråkig i halsen igen av denna kyla hoppas det går över snabbt kram och pepp
God förmiddag !! Ska gå in på mitt nya schema fr.o.m. idag, nu är det bara kvällar som gäller.13-21.30 eller 14-21.30-Ska jobba 75% så jag har en hel del lediga dagar .Vi får se hur det går.Nu måste jag hitta bra matrutiner så jag inte äter för lite under dagen så jag äter för mycket på kvällarna när jag kommer hem. Ha en bra dag !! Vi är jätteduktiga !!
Hello girls ny dag nya möjligheter ,igår blev det dåligt med träningen hade inte min dag, ont i kroppen hela dagen och frös och kännde mig inte i form men hade en känsla att jag ville äta något sockeraktigt men höll mig till nyttigt och är glad för det idag. känner mig bättre idag och känner mig stel och måste träna tur att man känner att det behövs. pepp alla ♥
Hallå tjejer ! Jag kom iväg till träning idag, det var motigt att komma iväg men skönt när jag var där och jag känner mig nöjd med mig själv.Har en ledig dag idag, skönt, försöker hinna med diverse inför julen m.m. Jättebra jobbat Lena !! Visst känner man sig belåten med att man kan avstå från sötsaker, att ha kontroll över maten ger självkänsla !!! Ha en bra dag !! Pepp,pepp
tack mymlan ,visst är det så känns jättebra. det är visst bara vi kvar här eller?? idag har jag tränat skönt att komma igång igen pepp
Nejdå, jag är också kvar, har bara en j-kla huvudvärk idag som inte vill gå över. Sen har det varit lite körigt med skjuts hit o dit, ovan på allt ska man julstäda mm. Men jag har gått ner lite till, trots att jag trodde det var tvärtom. Få se om det håller i sig till fredag då det är min vägdag. Tror jag går och lägger mig igen :((
hej tjejer! det var ju ett tag sen jag var inne här nu... hösten har varit bedrövlig, men, jaja. nu är jag iaf här, hoppas jag får hänga med er igen, jag är ju fortfarande en xl-brud =D. jag behöver lite hjälp med att tyda min hjärna.... följande hände i dagarna: jag har haft nästan kronisk svampinfektion under hösten, ett riktigt h-vete! väl hos gyn undrar han om jag äter mycket socker. neeejaaaääooo... svarar jag sanningsenligt, eller så... efter en del rannsakan tänker jag att nog slinker det ner en hel del kolhydrater, efter som det slinker i massor av allt, men om jag tänker efter blir jag aldrig riktigt mätt och nöjd de dagar jag äter mackor, pasta och potatis. jag tror inte jag är beroende, men kanske lite överkänslig? i helgen låg jag magsjuk och tappade all lust för julgodis och annat sött, så jag sa till mannen - vi struntar i allt, barnen är för små, och jag mår ju inte bra av det, vad tycker du? han bryr sig ju inte, så det är bara att skippa allt julbakande och godisfix som jag bara äter upp och sen mår illa över. bäst att passa på när ne ändå är igång, tänkte jag. så var jag på jobbet idag, och kollegans döttrar hade bakat. trots alla mina goda tankar tar jag en bulle, för att inte verka storbjuden. wtf!!? har mått så illa över detta hela kvällen... har ni nån strategi över jul, jag orkar inte med ett år till då jag går upp 4 kilo av bara farten... =( kram på er, ni är bäst!!