Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hallå tjejer ! Inget inlägg från mig i morse, jag började jobba kl. 07, har haft fullt upp efter jobbet också, nu en stund över vid datorn. Hade som tur var matrester, tonfiskgratäng från i förrgår, helt OK i dag också. Ledig dag i morgon + helgen,Skönt ! Nästa vecka har jag 9-månaders- uppföljning med min hälsocoach på Itrim så nu måste jag tämka mig för tills dess.Igår hoppade jag över ett mellanmål på kvällen när jag jobbade vilket resulterade i okontrollerad mackätning i natt, inte bra alls.Ikväll får jag bara äta riskakor med lättost. Ha en bra kväll alla duktiga kämpar !!
Så tråkigt att kämpa ensam mymlan! Min man hakade på min kamp i våras och gick ner 5kg, men så reste han bort några veckor och sen var motivationen som bortblåst. Nu har han gått upp allt och han vill verkligen ta tag i det igen. Dock är det jag som får se till att han äter rätt, han har noll koll själv. *s* Men han har inte börjat än, vi flyttar i helgen och det finns ingen energi att lägga på annat än packa, röja, jobba. Men i slutet på nästa vecka så är det dags, även för honom. Han har väl kanske 10kg att ta bort. Jag har 15kg till målvikt. =)
God morgon tjejer ! Vaknade 04 i morse, typiskt när jag har ledig dag !! Idag ska jag träna , igår fick jag ihop 25000 steg, 2 långpromenader med hunden + 2 korta och spring i trappor på jobbet.Idag måste jag röja det värsta hemma.Det känns som jag aldrig är hemma nu när jag jobbar 75%, Ha en bra fredag tjejer ! Lycka till med flytten Annika ! Min sambo har minst 15 kg han borde gå ner men det lär han inte klara av, han har i varje fall slutat köpa 34 chokladkakorper helg. alltid något.Nu dricker han mer vin , äter ris i frutti , kex med ost eller ostkaka med sylt i stället, vet inte om det är så mycket bättre.Jag har lagt ner projektet att försöka få ordning på hans matvanor, känner inget stöd för mina nya vanor,Jättetrist !! Pepp,pepp
Ho,ho tjejer , har ni försvunnit ?? Min vovve är överlycklig över snön, trots att hon är 7 år blir hon som valp på nytt. Ingen träning igår, min mage mådde inte bra, får ta det i morgon istället. Idag är det veckohandling som vanligt. Ha en bra lördag !! Pepp,pepp
Vad härligt att vakna till snö. Nu har det börjat att göra ont i knäna när jag går i trapper, så vad göra......... jo BANTA men ack så svårt. Glad första advent Pepp och kram på er
God morgon tjejer ! Jag hade jätteont i en höft, det var en av orsakerna till att jag började gå ner i vilt. Nu när jag gått ner 35 kg har jag inget ont alls i höften, har faktiskt inte haft ont sedan i april förra året och då hade jag bara gått ner ca 10 kg.Så visst är det värt att väga mindre för att inte påfresta kroppen i onödan. !! För min del handlar det inte om att banta utan om att ändra mitt matbeteende, det hjälper inte att skärpa sig tillfälligt utan om att få nya sunda matvanor för alltid. Glad advent alla duktiga kämpar !! Pepp,pepp
hello girls sorry har varit borta sen i fredags på äventyr till Riga har varit på chokladmassage och ansiktsbehandling och ätit alldeles för god mat och dryck därtill och igår firade jag min födelsedag med middag på olerys så jag har verkligen haft en kanon helg . Fick presentkort av min man på 2 olika massage/spa så jag är så glad . Nu gäller det att ta tag i motionen och maten igen så man inte ballar ur =) pepp alla kram
Grattis i efterskott Lena444!!!Verkar ha varit en fin tur ni varit på. Chokladmassage?? Okey bör man inte få det i sig så kan man ju ta det på sig:)) Själv fick jag ett rejält uppvaknande, se min blogg om ni vill. Det small ordentligt:(
Jättestort GRATTIS i efterskott Lena444 ! Det låter jättetrevligt !! Nu ska jag iväg till kinakrog och träffa mina f.d. kollegor. Ha en bra kväll !!
Tack =)