Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer ! Minus 16 grader idag på morgonen.Lite för mycket i min smaki. Jag åt jättegoda japanska kyckjlingspett i går på Kinakrogen. men min mage är inte helt OK , tveksamt om jag kommer iväg till jobbet.Det är min sista dag med arbetsprövning så jag har i alla fall ingen lön så det är nog lika bra att vara hemma.Har en hälsouppföljning med min coach på eftermiddagen.Ska se om magen blir bättre, då skulle jag kunna träna idag också . Ha en bra dag !! Pepp,pepp
tds mymlan idag har vi lite varmare än igår i alla fall men min kropp gillar inte kylan alls gör ont här och var i lederna , ska försöka gå 1 timme på bandet i allafall pepp alla
Invägning idag -1,2 kg sedan jag vägde mig sist i mitten av oktober, det är helt OK att det går långsamt nu, jag har inte riktigt hängt med känslomässigt.Plockade fram en gammal kofta storlek 58/60 som satt ganska tight förra vintern.Jisses vad stor den var !! Minus 36 nu , midjeomfånget har minskat mer än 25 cm. God natt !!
Ja, det är häftigt att se hur stora de gamla kläderna är nu! =) Samtidigt så känner jag inte riktigt igen mig själv. Tycker jag ser sjuk ut... ;-) Gruvar mig nästan för att gå ner till 85kg. Kommer att se ut som ett skelett med en massa löst skinn...
bra gjort mymlan kanon bra här går det lite trögt med träning men jag tränade igår och ska göra det idag också vikten var 83 kg idag så jag är nöjd men tanke på att det blev utsvävningar i helgen pepp alla
Hallå tjejer ! Jag är också lite tveksam till min målvikt på 80 kg d.v.s. ner 18 kg till, tror att jag kanske ska nöja mig med 90 kg , men vi får se. Kan inte träna idag, snöröjningen hänger inte med så jag får inte ut bilen från parkeringen.Som tur är har jag ledig dag idag. Svårt med promenader också.Har pulsat i drivsnö med hunden vid 2 tillfällen.Burr, skönast att sitta inne och värma sig med en kopp kaffe. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
God morgon tjejer !! Hur har ni det i vinterkylan ? Igår var jag på viktminskningsgruppträff.Kvöllens tema var känslomässigt ätande.Detta är jag något av en exspert på, har hållt på i över 20 år att tröstätit, ätit av tristess osv Jag har bättre kontroll på det nu men jag äter fortfarande på kvällarna.Jag inser att jag borde göra något åy min situation men just nu vet jag inte vad. Är så less på det mesta, vill helst inte gå upp på morgonen men det måste jag. Kommer inte iväg till träningen heller, jag måste skärpa mig !!!! Hur ska jag motivera mig ? Känner mig stressad över att jobba mer , allt som ska göras hemma inför jul och allt som ska göras i jul.Dessutom vill min mamma ha hjälp med diverse "små " ärenden hela tiden.Jag måste säga nej !! Jag orkar inte allt hemma + allt annat när jag jobbar 75%.Känner mig utnyttjad och får aldrig något tack, min omgivning bara förutsätter att jag ska göra allt. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
åhh mymlan vad jobbigt jag vet inte riktigt vad jag ska säga men det enda är att försöka tänka framåt och varje dag är en ny dag man kan vända till ngt positivt. ibland känns det skitjobbigt,ibland går det enkelt och man är inte är inte ett dugg sugen på saker. just nu är det lite motigt med motionen men jag har bestämt att träna minst 1 timme om dagen och bli riktigt svettig och äta bra . försök att sätt dig ner och kolla på gamla bilder hur du såg ut förut och tänk vad duktig du varit och är som klarar det här och hur bra du mår av det. positivt tänkande du klarar det kram och pepp
Hallå igen ! Jag kom iväg och tränade varje fall, dottern hade städat när jag kom hem , det kändes skönt att slippa det. Har haft mobilen på ljudlöst för att slippa höra när mamma ringer ( va 8 ggr/ dag ), har låtit bli att svara. Var och letade nya kläder men hittade inget snyggt.Konstiga färger och konstigt material. Ska försöka tänka lite mer positivt, jag brukar vara bra på det men när man aldrig får påfyllnad på tycker-du -är bra-kontot så känns det motigt.Å andra sidan kanske jag själv är snål med att ge komplimanger eller tacka. Jag ska läsa om Mia Törnbloms böcker om självkänsla och göra tycker -om- mig självövningarna. Ha en bra fredag !!
Samma sak här Mymlan, alla tar för givet att man ska ordna allting även om man inte är kry. Jag får erkänna att det är mitt eget fel, jag har ju aldrig satt krav på familjen. Går fortare om jag gör det själv. Du har mina sympatier, hoppas att du sätter ner foten och säger till. Jag är för dum antagligen:/