Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hemma igen.Rejält trött i fötterna.En hel del julklappar inköpta både till mig själv och min släkt. Hittade bl.a. en snygg väska till mig själv som min mamma får ge mig- hon kan inte själv gå på stan längre,3 par sport-BH:ar får min sambo ge. Inget godis inköpt av mig men sambon har smygköpt både marmeladstänger och marsipancigarrer + mintkyssar. Nu ska jag lägga upp fötterna och slötitta på TV. Pepp,pepp
härligt mymlan jag funderar lite på det här med julen och socker och sånt man inte äter annars själv har jag märkt att jag går upp i vikt om jag tex äter frukt och en lågsockerbar till lunch om jag tex är på stan och inte får tag på vanlig mat tex. hur ska man klara sig undan socker i julmaten hur ska du äta i jul ? jag känner att julpaniken kommer i form av all mat man brukar äta kommer finnas på julbordet lite för barnen skull mest ,kommer bli svårt att låta bli är jag rädd. hur gör man ? /pepp
God morgon tjejer !! Idag fyller min vovve 7 år men det blir inget kalas !! Jag jobbar 13-21.30 så så mycket annat hinner jag inte med idag. Ha en bra dag pepp,pepp
Hej Lena ! Jag har inga stora problem att låta bli sockrad mat eftersom jag inte är så förtjust i allt med socker i . men mitt stora dilemma är bröd och när gästerna går får jag skicka med sådant som det är risk att jag äter upp på natten.Pepparkakor kan jag aldrig börja ta för då äter jag lätt upp hela asken. Men eftersom min mage blir dålig dagen efter så försöker jag låta bli. Det finns mycket gott att välja på när man äter julbord.I år ska jag ha en stor skål sallad också det brukar jag inte ha . Lycka till !!
Hallå tjejer !! Var är ni ?? Jag borde städa, griljera skinka, klä granen , göra en pepparkakscheesekake mm- men jag orkar inte just nu.Åkte och tränade istället.Min sambo är jätteförkyld, och när män är förkylda , ja då orkar de inget alls. -Får se om det blir något julfirande här på måndag ?? Ha en bra lördag !!!!
Hej hopp allihop! Önskar er alla en god jul! En lagom god jul kanske man ska säga. *s* Jag vet inte riktigt hur jag gjort, men jag har gått ner 1,4kg till. Det är väl julbestyren som gör att man äter mindre och gör av med kalorier på kuppen. Nu har jag gått ner 55,5kg och har ett bmi under 30. Wohoo! =) Och då har jag ändå gått och nallat av mitt hemgjorda godis: paranötter doppade i 85%-ig choklad. *mums* Idag ska jag göra 2 st Janssons. En stor vanlig, och en liten med rättika istället för potatis. Hoppas den blir god. Sköt om er!
wow annikae, vilket jobb du gjort. grattis! vilket gott godis, kanske ska testa det jag med, har paranötter i kylen. jag slutade bara med kakor, fikabröd och stor del av kolhydraterna, äter väldigt sparsamt med pasta och bröd numera. jag har blivit lite smalare, min våg är sönder. nu är vi hos mina föräldrar för att fira jul, och det känns helt okej. med fikabrödet känns det som jag bara slutat, jag är inte ens sugen längre. å andra sidan är det en massa annat i livet som känns struligt just nu, men jag tröstar mig inte med mat längre. iofs är jag inte särskilt glad heller, men det kanske vänder under våren. usch vad deppigt det här lät, jag får ta och rycka upp mig lite, läsa en saga för barnen och se julens förväntan tindra i deras ögon =) hoppas ni får en fin jul allihop, kram och pepp!
Hallå tjejer !! Grattis Annika ! Bra jobbat , där ligger man i lä med sina -37 kg !! Nu har vintersolståndet passerat jessican så nu blir det bara ljusare för varje dag !!! Jag önskar er alla duktiga XL-tjejer en RIKTIGT GOD JUL !! Med god menar jag inte intag av en massa godis, för vi har ju kontroll nu eller ???? Vi kan !!!
Tack mymlan och jessican! God Jul till er alla! <3
God jul alla