Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
1452 kcal tisdag :)
Jag hänger på här, sent omsider. Började i måndags och har lyckats klara mig på ca 1500 kal i två dagar. Inte så svårt bara man tänker i förväg. Idag blir det råkostsallad med tonfisk till lunch och motionscykel/roddmaskin därtill.
Det är inte speciellt svårt, bara man lär sig planera lite. Min frukost bestod av kaffe, en lingongrova med lite senap, skinka, tomat och ost. Av det gjorde jag en varm macka med pizza krydda på. Sen så åt jag vitkålssallad till. Supergott!!!! Till lunch så blir det kyckling som jag steker i ugnen utan fett och wokgrönsaker o potatis. Lite kalorier och så gott !!
idag onsdag så blev det 1530 kcal :)
torsdag 1375 kcal
torsdag vart det 1480! Fredag idag, får se hur det går blir glad om jag klarar 2000 men högre får det inte bli.
1411 kcal idag fredag och imorgon så blir det fria tyglar igen för då är det lördag !!!!! Hoppas det gick bra för dig idag Jaca !!!!
Oj, det var bra gjort av dig en fredag kväll. Själv åt jag som planerat bra under dagen men det gick dåligt på kvällen framför tv´n. Det blev lite halvfria tyglar där så ska försöka kompensera upp det idag genom att ta halvfria ikväll också men strama under dagen. 2 halvfria kväller=Thyndras helt fria hel lördag? Min dotter kommer hem ikväll och ska se melodifestivalen ihop med oss och hon ska minsann äta transfetter ikväll, säger hon;-). Hon äter bra mat alltid annars men idag var det annat tydligen så jag hänger väl på där misstänker jag. Älskar ju dock frukt så kommer försöka satsa på frysta bigaråer, avokado+ blåbärsmos osv...
Igår söndag 1531 kcal idag måndag 1369 kcal, men av dom är hela 380 kcal skumgodis. Lite tröst nu när jag är så förkyld
1341 kcal idag. Oj skumgodis, det är vad jag kallar nyttig middag;-)