icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

1500 kcal om dagen

Veteran
5155 inlägg
2 januari 2012 13:46

6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.

• Veteran
    5155 inlägg
    23 maj 2012 14:42

Igår så blev det ca 1500 kcal och idag så kommer det nog att bli minst 1500 kcal för jag har ätit lunch ute, taj buffé 2 timmars bungy pump promenad innan i alla fall :)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    23 maj 2012 16:42

Tai buffé är väl ändå rätt ok? Låter bra, alltihop. För mig blir det 1.500 kalorier idag, rätt så säker. Noga koll.

• Veteran
    2268 inlägg
    23 maj 2012 23:33

Tack för receptet San! Ska prova efter jag har handlad igen. Spenat och blåbär finns inte hemma vanligvis.... Undrar om frysen bladspenat fungerar lika bra.. Drack både öl och vin, och åt choklad idag. ligger nog på plus 500 kcal trots 7km pro menad ...

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    23 maj 2012 23:45

Alerta, Ica har veckans pris på färsk spenat, blåbär, päron och avokado den här veckan! Har nog aldrig sett det förut!! Mycket lägligt...:)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    24 maj 2012 18:03

Jag har 450 kalorier kvar till kvällen/natten, tror det blir te med ostsmörgås(ar), kanske en frukt. Men jag kommer att hålla min gräns :) Jag har svårt för att inte äta sent på kvällen/natten när jag förbrukat mina kalorier och ligger sömnlös, men har ett litet tankerick. Inför en operation jag gjorde fick jag inte äta före nersövning efter middagen kvällen före (tror jag det var). Nu tänker jag att kunde jag klara det då, så kan jag klara det nu. Slipper i vart fall operation...

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    24 maj 2012 21:34

Hej igen! Har varit lite frånvarande ett tag. Det har inte gått så bra på viktminskningsfronten. Jag Har snarare gått upp :/ men jag deppar inte för det! Siktar på att klara helgen och kommer att höja mitt intag till 1500 kcal/dag. Hur har det gått för er :) ? Peppkram till er!

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    24 maj 2012 22:22

Hej, ovanlig. Du kan väl höra av dig även om du går upp? Det har gått bra här, men så är verkligen inte alltid fallet... Har ryggskott sedan några dagar, och det har isolerat mig. Börjar kännas jäkligt jobbigt. Det kommer lätt tankar om vad man skulle kunna äta som tröst. Nu har jag bara bra grejer hemma, men det går ju att äta för mycket av det. Fast nog har jag fantiserat om att stappla iväg till affären. Deppigt. Men vi har ju varandra, eller hur? Peppkram

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    26 maj 2012 11:46

Det har mest varit jag som skrivit de senaste dagarna, och det känns ensamt, så jag drar iväg till en annan tråd tills det blir mera snurr på den här. Tack och hej!

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    26 maj 2012 17:18

Vi har varandra :) och ja jag vet att jag är dålig på att höra av mig när jag har gått upp...speciellt nu då det har gått riktigt mycket upp...men det är då jag antar att man behöver detta som mest. Jag skäms så mycket för viktuppgången så jag har hellre dragit mig undan. I fortsättningen ska jag tvinga mig att fortsätta att skriva av mig lite på denna sidan vilket fall ;) Skönt att det går bra för dig San iallafall :) Peppkram till dig med!

• Veteran
    5155 inlägg
    26 maj 2012 17:24

Då är vi två ovanlig :) Jag motionerar som en tok bara för att jag äter för mycket, nya tag senast måndag :)