Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
Det blir 1.514 kalorier idag. Bl a grötfrukost, sen tomatsallad med mozzarella, rödlök och basilika, kaffe med ostsmögås. litet glas minimjölk och jordgubbar. Var är alla? Har ni tagit semester från dieten??
1403 kcal idag, det blev inget inskrivet varken fredag eller lördag
1.436 här plus hård träning på gymmet. Varje dag äter jag en nötbar från Eat Natural med aprikos och mandel med yoghurtöverdrag (det är eg vit choklad med yoghurtsmak, de luras bara...) Den väger 50 g. Jag är alldeles tokig i den och äter en om dagen. Nu står det inte på paketet hur sammansättningen är med protein, kolhydrater, fett så att jag kan räkna ut kalorierna. Jag räknar 200 kalorier på en bar, så det vore ju snopet om den innehåller mer och att den lilla grejen skulle sabba mitt resultat. Vad tror du, Thyndra?
San nog står det väl på förpackningen hur många kalorier det är i 100 gram. Kolla det så är det ju lätt att räkna ut hur många kalorier det är i 50 gram :)
Kikade in i tråden och var tvungen att kolla upp detta med baren, den innehåller 235 kcal San så du har gissat bra :) http://www.eatnatural.co.uk/bars/
Tack Therese! Thyndra, det står inte på förpackningen annat än vilka ingredienser det är. Har kollat med förstoringsglas... Faktiskt aldrig varit med om det förut! 1.495 kalorier idag (fast jag får väl lägga till de 35 kalorierna jag missat på baren= 1.530). Är det någon av er som dricker smoothie på morgonen? Läste idag att det blir aska kvar efter fettförbränning som inte lämnar kroppen av sig självt. Hittade ett recept på en detox smoothie med päron (fast jag tog äpple), färsk spenat, avokado, blåbär, ingefära och vatten. Sägs rensa ut slaggprodukter. Man kanske ska göra det till en daglig rutin?
Jag trycker i mig kålsoppa på morgonen innan jag tar min promenad :) Det blev inte så många kalorier för mig idag (nu igår) c:a 1200 kcal. Ska försöka våga väga mig imorgon, men jag fuskade så många dagar förra veckan :(
Jag försöker hänga på här - har pendlat omkring 73kg i ca 6 veckor nu och vill äntligen kommer ner till under 70kg... idag kommer det bli flera måltidsersättningar och planen är att hålla mig under 1000kcal idag. Sedan kommer en dag med (förhoppningsvis) jämviktsintag där jag är på internat. Efter detta borde en snitt av 1500kcal och mycket återkoppling passa bra... San, jag är nyfiken på din detox recept! har du länken så proportionerna blir rätt? intressant idee även med soppa till frukost...
Alerta! Jag hittade den i tidningen Amelia och skrev av: Detox smoothie: 1/2 päron 1 dl blåbär 40 g färsk spenat 1/2 avokado ev 1 tsk riven färsk ingefära Skär päronet i bitar. Mixa med blåbär och spenat med 2 dl vatten. Mixa i avokadon och tillsätt 1 dl vatten till, ev mer. ps. Det smakar rätt ok trots spenaten. Avokadon ger mildhet och ingefäran lite hetta. Nu tog jag äpple istället för päron och torkad ingefära för att jag hade det hemma. Jag drack den igen idag direkt på morgonen. Hade förberett lite kvällen före.
Det hade hunnit bli 1.135 kalorier innan jag spårade ur och åt en halv banan, tog socker i téet och det var väl inte så farligt om det inte hade varit för hasselnötterna och jordnötterna som jag inte vägde. Det kändes för mycket och jag stoppade huvudet i sanden och ville inte väga, helt enkelt. Och jag är rädd att det inte stannar där för jag kan inte sova om jag inte får äta precis innan jag går och lägger mig. Men jag ska göra mitt bästa. Gick och köpte en Pepsi Max att fylla magen med... hoppas det grejar sig utan nattamat, för i så fall är jag hemma... Ev...