Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
Det ska jag kolla
http://mabra.com/hall-koll-pa-maten-med-var-kaloritabell/ Hittade denna också. Nu börjar det kännas som om man kan variera sig lite annars kommer man ju att tröttna på enformigheten. Jag har ju bestämt mig och då vill jag inte falla på tråkig mat för det finns alternativ :-)
TOS72. Det finns ju utmärkta färdiga menyförslag här på matdagboken med! och en massa recept under receptsidan.
Jag har använt kcal a-ö och de fungerar helt ok. Iband händer det att man saknar något. Har skrivit ut den andra och ska kolla lite i den och så ska jag damma av vågen under helgen och ta fram kcal tabellen som hamnat i byrålådan....
Själv så använder jag matdagbokens kaloritabell hela vägen och tycker det går bra.
Går den att skriva ut?
Vet inte, har inte kollat
Ja, det går :)
Viktväktarna har några böcker, i sin flod av kokböcker, utgivna med bra och billiga recept. Går att fynda i boklådor och på loppis numera.
Ojdå, idag blir det 1843 kcal. Men det är både med en Irish Coffee och popcorn. Och då har jag inte fuskat med inskrivningen i alla fall. Det blir nog inte så mycket popcorn. Är det hockey fest så är det. Imorgon så fyller min dotter 30 år och då skriver jag inte alls. Trevlig Helg !!!