Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
klart du kommer att klara det !!!
Thyndra, låter som en bra plan!
Låter bra. Jag följer dig gärna, och så kan vi peppa varandra :-)
Hej, jag ligger oxå på 1500 kcal och började idag med det..kvar har jag 666 att fördela på middagen och ev nåt tugg till kvällen..ska försöka ställa mig på min crosstrainer en stund men jag antar att efter 5 min är jag nog svimfärdig men men det blir nog bättre med tiden, nästa vecka blir det gymet 2 ggr/vecka och det ska bli skönt har gått tidigare men blev övertränad efter att ha tränat stenhårt 5 ggr/vecka och min ålder då som är dryga 60 med diabetes och annat som jag har med mig i bagaget så blev inte det bra, träna så i nästan 4 mån och av det blev det att jag satt o sov i fåtöljen när klockan var runt 18-tiden varje kväll då förstod jag att det var alldeles för hårt. Nu blir det andra takter 2 ggr/ vecka får räcka. Vill gå ner 8 kg till 1 maj om det funkar det är mitt första delmål. ha det gött :)))))
Himla bra målsättning, den tar jag till mig.. Håller på att hitta en livsstil som jag kan följa utan krångel. Lycka till.
Stort Grattis Thyndra.. och det är nu det stora arbetet börjar. Lycka till.
Va bra, då blir vi några som kan peppa varandra :) Bra start på det nya året !!
1478 kcal idag !!! och Tusen Tack alla som skriver så snällt, det är bara upp till bevis nu :)
Thyndra, jag har läst alla dina blogginlägg och jag säger DU FIXAR ALLT!!!!!!!! :) sån inspiration för oss andra!
Tack a !!! Det är bra och nyttigt att vara förebild..... då kan man inte smita undan:)