Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
Jag gjorde världens godaste nässelsoppa igår som jag åt idag, det skulle jag knappt fundera på ifall jag inte tänkte på vikten. Ändå så är det ju så gott att äta nyttigt. Jag tycker verkligen att jag är bra knäpp men det låter ju som om jag inte är helt ensam i alla fall :)
Mirro, jag har också märkt att jag går ner mer om jag äter 1500 kalorier. Första gången var det på Viktväktarna. Då förklarade konsulenten för mig, fast jag minns inte vad. Om det kan vara till tröst för någon så måste jag varje morgon väga upp dagens mat till min hund. När jag inte gjorde det en period utan gick på ögonmått, blev han faktiskt rätt tjock. Nu är han normalviktig (om än alltid hungrig och på hugget...) Man kan ju tänka så här: Maten har alltid intagit en central plats i ens liv. Det är ingen skillnad på den saken nu egentligen, bara att den har en central plats på ett annat sätt. Så att man ska må bra och äta gott. Jag åt nästan aldrig gott förut, bara snaskade på med godis och mackor. Inte värt så mycket övervikt som jag fick... Nu är jag i varje fall på halva vägen till normalvikt.
1616 kcal blir det idag, lite mer än vad jag räknat med. Men nästan inom gränsen i alla fall :)
Det gick bättre för mig idag :) Landade på 1153 kcal. Fick gjort min träning och gick mina steg :) San: Jag gör likadant med min katt. Veterinären tyckte att hon skulle gå ner lite. Hon äääälskar mat denna katt och hon protesterar varje dag med mycket jamande för att hon inte har mat serverat hela tiden :P
Jag har en fråga till er? Svaret kanske finns i tråden men jag orkar inte leta.... Jag vet ju att några av er tränar hårt och ganska mycket, äter ni 1500 kcal eller äter ni mer och drar av de som ni tränat bort? Jag tänker så här om jag äter 1500 kcal en dag och tränar bort 500 kcal då blir det ju det 1000 kcal kvar funderar på om jag fixar det i längden. Eller om det blir för tufft i längden!
Jag lägger inte till några träningskalorier, tycker det går bra ändå. Det är väl inte värre än att du lägger till lite om du känner att du behöver det.
Fislisa, jag drar inte av för motion. För mig gav inte tillägg av motion någon viktminskning (som jag trodde i början och avslutade träningspassen med att gå och köpa en kanelbulle). Om jag kör 30 min på en crosstrainer, vilket är hårt arbete! så får jag dra av 250 kalorier. Jag ser det som en bonus istället för viktminskningen att träna (en dag så händer det...). Eftersom gympassen inte ger något utslag på min våg direkt, så tränar jag nu av andra orsaker än för att gå ner i vikt.Känn efter hur du mår, viktigast. I veckan som kommer blir det havregrynsgröt, rågkusar med jordnötsmör och te, proteinbarer och lite frukt mest. På måndag har jag en ny träningsinstruktör som jag vet inte gillar maskinerna på gymmet. Misstänker att det blir kettles, skivstång och pilatesboll - ska bli ordentlig och effektiv träning iaf.
1369 kcal idag. Både pizza och bulle men det gick bra ändå :)
har ni nått bra ställe där man hittar goda middagar med lite kcal
Här hittade jag något bra precis. http://kaloritabell.com/kaloritabell_a_till_o.html