Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
Thyndra, hur mycket kalorier beräknar du för popcorn? I mitt egna program ger 15 dl popcorn poppade i olja inte många kalorier. På Viktväktarna sa de att själva oljan inte räknades för att den "försvann i processen", hur nu det går till? Fibrerna suger upp oljan och den tas därför inte upp av kroppen? Allt det här har gjort att jag ätit en hel del popcorn som bukfylla när jag varit hungrig... Kanske en av anledningarna till att jag inte gått ner i vikt på sistone..?? Vad tror du? Idag har det inte gått så bra för mig. Har varit trött som bara den. Köpte smör för att ha i en maträtt, men det blev så att jag lassade på smör på bröd istället... Tjockt med kallt, lent smör på det grova brödet! Inge hopp om just den här dagen mao.
Jag räknade popcorn efter md lista. Men det blir mindre kalorier på mig,slutar på 1683 för sonen åt upp nästan alla popcorn. Popcorn är ju i alla fall lite nyttigt men det här var micro popcorn och dom är nog inte något vidare.
Det blev inte mer än drygt 1200 kcal igår, men eftersom det var födelsedagsfest i lördags blev det desto flera då :)
1658 kcal idag, men mycket motion så det fick vara lite mer :)
Vitkål är bra :)
Ja, Thyndra. Jag borde ha tagit vitkål till fruktsalladen idag, istället för vispgrädde... Det blev några för många hasselnötter också plus en omgång sushi innan. Jag längtade ihjäl mig efter de här sakerna, men nu har jag biktat mig. Just nu ett otrevligt extra putande vid diafragman :( Imorgon träning och kaloriräkning. Idag kändes det inte lönt. Har i varje fall fått i mig vitaminer och mineraler. Hade det varit förr i tiden så hade jag kört med pizza och en chokladask. Men suget efter sådant har försvunnit, tack och lov. Även brödsuget, och smörsuget. Så framåt går det väl, ändå. Jag köpte också underbart söta färska hallon från Ica! Den här årstiden, med mycket färsk frukt och grönt brukar vara lättaste tiden för mig att gå ner i vikt. Ja, oftast den enda tiden på hela året som jag har lite medvind. Men var är självförtroendet i år?? Skulle behöva en dos.
Grädde är inte så farligt, om man vispar den bli det stor volym på lite vikt, jag äter fruktsallad nu med minikeso till ;) 1193 kcal på mig idag Lycka till imorgon San ;)
Tack, Thyndra. Imorgon blir det fruktsallad med keso. Hade tänkt köpa keso idag, men handen drogs till grädden på hyllan ovanför :) Jag är rädd att när det kommer till vispgrädde finns det ingen botten i mig... En av de få laster jag har kvar.
Grädde är gott...... mums Irish Coffee :) Kan det bli en nån kväll tro :)
En skvätt grädde uppe på keson är oxå gott med hallon