icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

1500 kcal om dagen

Veteran
5155 inlägg
2 januari 2012 13:46

6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.

• Veteran
    5155 inlägg
    7 maj 2012 19:39

1573 kcal blev det idag. Jag sätter målet att hålla mig mellan 1400 - 1600 kcal om dagen. Motionerat en massa idag, det här ska bli bra :)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    7 maj 2012 19:40

Lätt hänt, ovanlig. Men du är inte ensam. Tillsammans grejar vi det här!

• Veteran
    5155 inlägg
    7 maj 2012 19:46

Japp San och ovanlig samt alla andra. nu är vi på gång igen. Jag ska ut och leta nässlor imorgon :)

• Veteran
    5155 inlägg
    8 maj 2012 21:11

1321 kcal idag. Nässlorna plockade och soppan kokad, den ska jag äta imorgon :)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    8 maj 2012 21:41

Nässelsoppa, vad härligt Thyndra. Min mormor brukade göra stuvade nässlor till stekt fisk. Glömmer aldrig det... så gott! Hon var en mästare på fisk. Den här dagen har gått sådär. Sådär för att jag inte haft riktig koll på kalorierna, men jag har pressat två morötter och två apelsiner tllsammans i juicepressen, ätit vitkålssallad (en halv msk olja), ganska många äpplen, en apelsin, en tallrik havregrynsgröt och en skål popcorn plus light läsk. Rätt så oskyldigt ändå. Inga måltider, bara ätit när jag varit hungrig. Till kvällen blir det te och en dietbar med tillsatt järn i. Inget gym idag, och kanske inte imorgon heller men jag ska köra torsd-lördag ev söndag :) Nu får jag inte ta tillbaka det.... Jag gillar att träna, bara så trött den här veckan.

• Utmärkt medlem
    610 inlägg
    8 maj 2012 21:56

Hej Thyndra! Hoppar på jag med.... Nysart. Har ätit LCHF ett tag men nu får det vara nog. Mjölksyra upp till öronen och orkeslös och kommer mig inte för att göra saker och hjärnan går i slowmotion. Otäckt. Nu efter ca 1 vecka med lite kolhydrater lever livet och jag är igång och tränar igen. Men har inte dammat av kcal tabellen än, men det kommer till veckan! Så tillbaka till det vinnade konceptet igen, RÄKNA kcal!!!!!!!! Kram på er!

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    8 maj 2012 22:07

Ja det lät supergott! Om jag inte hittar nässlor så kanske det blir att jag ska tillaga lite spenatsoppa imorgon. Blev sugen på soppa nu! Härligt att det går bra för er också! Själv åt jag lite mer än vad jag skulle idag, ska ligga på 1200 kcal/dag men idag blev det 1300 kcal....men jag tränade som jag skulle och jag gick mina steg. Så jag får fokusera på det positiva :) Det får ta tid nu att gå ner i vikt nu, annars kommer jag snabbt gå upp igen...det svåraste är att få in rutiner i vardagen igen. Snedstegen gör att jag lätt låter mig tänja på gränserna...på helgerna har det blivit extremt dock :/ Mitt primära mål blir därmed att klara att hålla mitt kaloriintag hela helgen. Då har jag kommit mycket längre än vad jag har gjort sen i påsk :) Ny dag imorgon! Pepp till er!! Nu kör vi! :D

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    8 maj 2012 23:35

För mig är inte påsken/julen/misommar/nyår ett problem. Det är varje dag som är ett problem...! Jag känner igen det där, ovanlig, med svårigheten med rutiner i vardagen. För att inte tala om snedstegen... Pepp till er!!

• Veteran
    5155 inlägg
    9 maj 2012 06:45

Pepp till er och kul ifall vi får igång tråden igen. Visserligen så hade det kanske varit skojigare ifall jag sluppit vägning av mat och hållit mig där jag var, men så kul att få kämpa med er också!!!! Nu satsar vi på att fixa det här :)

• På gång
    21 inlägg
    9 maj 2012 12:15

Hänger gärna på jag med=), har justerat upp mitt kalori intag till ca 1400-1500k om dagen. Märker att jag äter bättre mat då och faktiskt går ner mer=).