Veteran
5155 inlägg
6 dagar i veckan ska jag lägga mig på 1500 kcal. Det här ska jag hålla nu, lördagar är fria och jag får inte gå lägre heller. Meningen är att jag ska sakta men säkert komma i jämnvikt och lära mig att äta bra för evigt.
Till vecakn startar jag... Vet att jad sa denna veckan men det sket sig!
Irish coffee inte dumt, även om lusten så här på förmiddagen inte är så stor :) NY dag idag då. Jag har ätit ett äpple och avvisat alla tankar om att gå och köpa wienerbröd. Klockan halv tre hård träning på gymmet! Har börjat få kontakt med mina muskler, känna dem, och det minns jag inte när jag gjorde senast..! Senare blir det fruktsallad igen då, utan grädde. Istället en klick minikeso och fyra hackade hasselnötter.
1400 kalorier idag, kanske stoppar i mig något extra om jag inte kan somna utan. Plus hård crosstraining på gymmet. Nöjd som fan. Idag har jag ätit äpple, hallon, jordgubbar, en stor skål färsk spenat med olja och vinäger, keso kryddad med cayenne, banan, hasselnötter mm plus en bar och en stor flaska mineralvatten, te med canderel. Gott var det!
1497 blev det idag, hade fullständig godisnoja vilket gjorde att jag bara var tvungen att köpa godis. Men som tur är så behöver man inte äta allt man köper direkt. Så det blir till att lägga undan tills på lördag :) Imorgon så får det bli torrpoppade popcorn till hockeyn och både ridtur o promenad på förmiddagen.
Ridtur låter underbart, Thyndra! Vi har klarat oss bra idag (du stålsatte dig och plockade undan godiset). Pepp! Tacksam för den här tråden :)
Det blir bara en promenad för regnet vräker ner. Men hästen får följa med :)
Jag älskar hästar ur djupet av mitt hjärta, har önskat mig en hela livet. Lycka till med dagen idag, en dag i taget grejar vi det här!
Jag har redan skrivit in kaloriintaget i förväg. 1671 kcal verkar det sluta på, men det är nog inte riktigt för jag orkar inte väga all maten idag. Det blir Tacos och jag tror inte att det kommer att bli så många kalorier som jag skrivit in. Det spelar inte så stor roll. Jag har gått 45 min med hästar o hundar och nu ska det bli en promenad till.
Jag har nu också beräknat i förväg: 1.564 kcal. Det blev jordgubbar, äpple, grönsallad, olivolja, fetaost, rågbröd, hasselnötter, keso, sesamknäck och en bar. Jag tycker till skillnad mot de flesta inte om varm, lagad mat annat än ibland. Halvtimmes långsam promenad i parken med vovven och stavar (att luta mig på, helt slutkörd efter gårdagens crossfit).
Idag grötfrukost med blåbär, några mandlar, linfrön, minimjölk. Sedan kaffe, ostsmörgås, 1 dl minimjölk vid sidan av kaffet och en liten melon. Senare 1 apelsin och 1 dl minikeso. Det var frukost, lunch och mellanmål. Sedan kommer det att bli en banan efter träning och som kvällsgodis en nötbar. Jag har 150 kalorier att spendera på middag. Det blir antagligen en stor skål sallad med bara vinäger plus jordgubbar. Då ska det sammantaget bli 1500 kalorier idag. En dag i taget! (Mitt mantra)