Veteran
5155 inlägg
Är vi redo i sommarvärmen??
JA DET ÄR VI !!!!
Välkomna att dela alla med och motgångar !!!
Jag har "inskolning" denna vecka inför min nystart måndag 22 sept av 5:2. BASTA!!!!!
Mitt sötsug har minskat rejält även de dagar jag inte fastar. Det är helt otrolugt att det ligger ett oöppnat paket med delicatobollar i kylen. Å då måste jag ju öven ge en eloge till sambon som inte öppnat den.
Sen är de ju livsfarligt att gå in på Facebook å se alla godsaker som folk delar. Varför har jag så många mat å fikaglada vänner?!
Jo, just det. För att mat är så socialt. Men med 5:2 så kan jag faktiskt få det att funka. En kompis ville luncha en dag på fastedag å de funkar ju, tog en sallsd med bara sallad, rödlök och räkor 197 kcal, wiiihoo! Å eftersom man får dricka kaffe så blir de ju ändå en fika på maten fast utan tillbehöret ;-).
Hoppas hoppas att det kommer kännas lika bra när jag börjar jobba igen!
Har nu startat om med 5:2 efter sommarens alla utsvävningar. I dag blev det tomatsoppa gjord på egenodlade tomater, smarrigt värre. Till middag blir det färsfylld squash. Hepp hepp
Veckans första fasta. Känns bra efter att ha ätit alldeles för mycket sötsaker fredag, lördag, söndag och till och med på måndagen!!! Det här är ett problem! Inte ett dugg sugen på sött när jag kör fastan.
Är visst ensam här :)
Jag är också här, i torsdags gick det inge bra, hade hur mycket tomater att ta hand om och då funkar det inte med 5:2. Jag torkade, gjorde tomatsås, soppa etc och då måste man bara smaka av allt. Nya tag kommande vecka.
Härligt, trodde att alla gett upp! Man får förlåta sig själv och ta nya tag de veckor det inte går så bra. Jag gör nu återigen ett allvarligt försök att få ordning på mitt sockerbekymmer. Har bytt nikotin mot socker så det är inte lätt.
Lagat rotmos idag som ska avnjutas nästa veckas fastedagar. Mättande, varmt och rejält!
Igår var det fastedag och idag gäller det att det inte blir frossardag! Har köpt 81% choklad att ta till i nödfall.
Ingen fastedag varken igår eller idag. Mina föräldrar är hos oss och vi kan ju inte lämna dem ensamma med matbestyret. Tror att de åker i morgon så då blir det nya tag. Attans att det är så mycket som sätter stopp för ens planer, då menar jag inte bara mig själv utan vardagen i övrigt. Pepp på dig Issen och det finns fler här