icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 AUGUSTI - SEPTEMBER 2014

Veteran
5155 inlägg
24 juli 2014 10:28

Är vi redo i sommarvärmen??
JA DET ÄR VI !!!!
Välkomna att dela alla med och motgångar !!!

• Veteran
    5155 inlägg
    12 augusti 2014 19:58

Det blir en lite konstig vecka för mig också, brunch imorgon och sedan naturdiet tills jag kommer hem på torsdag kväll. Då får det bli något lätt, sen hålla mig i skinnet på fredag också.

• Veteran
    8083 inlägg
    12 augusti 2014 20:25

I morgon gör jag ett försök med lågkaloridag igen. De brukar bli lite halvdana, men eftersom jag ligger rätt lågt även vanliga dagar ser der rätt lovande ut.

• Engagerad
    76 inlägg
    14 augusti 2014 10:02

Hej!

Hakar på er om det går bra. Började den här veckan med 5:2. Vet inte om jag gör helt rätt men försökte läsa på. I tisdags hade jag fastedag. Åt en knäcke utan smör och te till frukost ihop med barnen, då hade det näääästan gått 16 timmar sen senaste målet. Lunchen bestod av keso, rökt skinka och gurka. Middagen blev keso, rökt skinka, gurka och avokado. Hamnade på 471 kalorier under dan. Idag är återigen fastedag och den kommer nog se ganska lik ut som den förra. Övriga dagar kör jag lite kolhydratsfattig kost och räknar kalorier. Har många kilon att tappa å har en grym motivation just nu.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    14 augusti 2014 10:45

Veckans andra fastedag :)

• Engagerad
    76 inlägg
    14 augusti 2014 18:44

Lastas: Hur ser dina fastedagar ut, äter ngt?

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    14 augusti 2014 19:16

ericam83: Tidigare åt jag både lunch och middag, t.e.x soppa till lunch och en köttbit, kyckling, eller fisk med grönsaker till middag. Nu när vi börjat om efter semestern så äter vi bara middag under dagen dricker vi bara kaffe och mineralvatten. På så sätt fastar vi nästan 24 timmar vilket vi aldrig hade klarat i början. I dag som är fastedag äter vi. grillad biff 125 gram, 2 sparris, liten majskolv, 50 gr halloumi allt grillat, 3,3 cm egen gurka och stekt fjolårets trattisar. Till det 1/3 tsk olivolja och 2 tsk bregott, Allt som allt 500 kalorier. 

• Engagerad
    76 inlägg
    14 augusti 2014 19:24

Ok. När jag börjar jobba tänkte jag lägga mina fastedagar när jag jobbar natt eller kväll. Då blir det lättare att lägga alla kalorier på ett mål. Nu när jag är hemma med barnen så äter jag små smala mål. Har en uppmärksam och frågvis femåring här hemma ;-) som tycker de e himla konstigt att mamma inte äter annars.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    18 augusti 2014 16:25

Tjoho, nu är jag igång igen. Väger in mig på 69 kg och vill väga 65 kg igen som är min matchvikt. Tänker köra kombinerat 5:2 och 6:1 för att vara så flexibel som möjligt inför min jobbstart om några veckor.

• Veteran
    5155 inlägg
    18 augusti 2014 17:28

Så har jag varit förkyld och bedrövlig i nästan två veckor, jag har skött mig bra på fastedagarna men inte annars. 
    Hoppas att det rättar till sig nu, fasta idag och det har gått bra. Jag har gjort pulled beef som jag ska äta snart. Det blir dagens måltid.

• Engagerad
    71 inlägg
    18 augusti 2014 20:18

Fastedag idag. Festival i stan, så det går sådär...