icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 AUGUSTI - SEPTEMBER 2014

Veteran
5155 inlägg
24 juli 2014 10:28

Är vi redo i sommarvärmen??
JA DET ÄR VI !!!!
Välkomna att dela alla med och motgångar !!!

• Veteran
    5155 inlägg
    28 juli 2014 11:07

Det blir Naturdiet för mig idag också. Det känns mycket bra och härligt att vara på gång igen !!

• Nykomling
    3 inlägg
    28 juli 2014 12:26

Nu är det dags att sätta fart igen. bra med värmen för då dricker jag mest. Försöker lära mig laga mat med mindre kcal istället för naturdiet äen om det fungerar bra det också. Dricka dricka dricka, det är jag dålig på men tack och lov för ramlösa med smak. Det är gott och lite mättande och kcal-fritt. Toppenlaugh

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    28 juli 2014 13:21

Dricker saft sötad med stevia... rätt ok faktiskt! :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    28 juli 2014 23:21

Idag så var det fastedag och det har gått helt okej, inte varit hungrig alls !!!
    Avslutar den med keso och apelsin :)

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    29 juli 2014 12:30

JAG ÄR OCKSÅ PÅÅÅÅÅ... har haft 5 veckors semester och har totalt flippat ut.  Den här semestern har mest beståt av kolhydratrik mat och goda rosé och vittvin. Ingen motion och ingen tanke på vad som stoppats i munnen. Det jag har märkt är att jag blir väldigt hungrig av att äta kolhydrater, finns liksom inget stopp. Idag har jag så startat om med 5:2, tanken är att bara äta middag idag. Ska nog försöka att köra lite hårt så här i början.  Pepp till er alla

• Engagerad
    71 inlägg
    30 juli 2014 19:27

Nu är jag också redo. Imorgon blir det fasta. Sedan lchf de dagar jag inte fastar.. Delar erfarenheten att ju mer kolhydrater man äter, desto mer vill man ha. Och det har blivit mycket på sistone... Så nu får det räcka!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    31 juli 2014 08:36

Så... den andra fastedagen denna vecka, känns faktiskt riktigt skönt att vara igång.  laugh Nästa vecka återgår jag till gymmet 3 dagar i veckan. Vore väl DEN om jag inte lyckas komma tillbaka till de goda vanorna!

• Veteran
    5155 inlägg
    31 juli 2014 10:18

Andra fastedagen den här veckan för mig också. Det känns bara bra, blir naturdiet till lunch och rotmos med stek till kvällsmat. Goda vanor välkomna tillbaka !!!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    31 juli 2014 11:10

Thyndra och alla andra,

Det blir nog bra det här eller hur? Känner mig faktiskt riktigt motiverad. Nästa vecka ansluter jag mig till babs2 utmaning. yes

• Veteran
    8083 inlägg
    31 juli 2014 11:27

Lågkaloridag idag. Ända fram till efter middagen brukar det gå bra, men framåt kvällskvisten kommer suget............

Ska försöka förmå mig till en stavgångspromenad då. Har tagit fram pumpstavarna, men vet inte om jag vågar, har "skitont" i höger sida av svanken/övre delen av skinkan. Trodde att min benlängdsdifferens skulle varit fixad, och har tagit bort inläggen ur alla högerskor, men det känns nästan värre än förut. Eller är det diskbråcket jag haft känning av förut? 

Känns bättre en stund efter tablettintag. Alvedon som jag fortfarande äter för knäna räcker inte-

Äsch det här inlägget skulle nog ha varit på Thyndras "klagosida" URSÄKTA!