icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 AUGUSTI - SEPTEMBER 2014

Veteran
5155 inlägg
24 juli 2014 10:28

Är vi redo i sommarvärmen??
JA DET ÄR VI !!!!
Välkomna att dela alla med och motgångar !!!

• Veteran
    1386 inlägg
    27 augusti 2014 20:59

Fortsatt frossande.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    28 augusti 2014 20:07

Fastedag. Har gått alldeles utmärkt förutom att det är trist. Idag har jag ätit mannagrynsgröt till frukost och kräftor till kvällsmat så jag har inget att klaga på. 

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    31 augusti 2014 20:34

Fastedag - härlig känsla i kroppen - inga problem att bara äta middag under hela dagen. Har hängt i parken med en kompis och våra barn, druckit svart kaffe i solen. Underbart! Glaaaad! :-)

Säger det igen... 5:2 blir såååå enkelt om man kör LCHF i vanliga fall. ÄR INTE HUNGRIG! Innan LCHF var jag som kakmonstret... skakade av hunger ett par gånger per dag. Att testa 5:2 då hade jag inte ens funderat på.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    1 september 2014 19:50

Försöker återgå till ordningen......det har gått sådär den senaste tiden. Startar om med 5:2 idag.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    1 september 2014 20:40

Fastedagen snart avklarad. Förutom hemsk huvudvärk hela dagen har det som vanligt gått väldigt bra. Förra veckan blev bara den fastedag, får se vad det blir denna vecka.

• Veteran
    1186 inlägg
    1 september 2014 20:43

Issen: Prova med lite saltgurka eller något annat salt tex. Resorb att dricka, det brukar hjälpa.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    2 september 2014 06:18

Paloma: Tack gör tips, det ska jag prova nästa gång. Är det brist på salt eller vätska som kan orsaka huvudvärken? 

• Veteran
    1186 inlägg
    2 september 2014 09:07

Salt behövs för att binda vätska, så båda behövs.

Hur mycket dricker du en fastedag?

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    2 september 2014 22:01

Oj, dricker nog ganska mycket. Åtminstone 2 liter men oftast mer än så.

• På gång
    37 inlägg
    3 september 2014 08:16

Hej hopp alla, hoppas jag kan få haka på här.

Körde min första fastedag igår, kaffe och vatten på förmiddagen, en mugg misosoppa till lunch och gazpacho till middag. Gick HUR bra som helst. Trodde verkligen att jag skulle vara dödshungrig, men icke. Är egentligen fortfarande inte hungrig, är det lika bra att köra en dag till på raken då? Eller bättre att äta idag och fasta imorgon? Erfarenheter? "Behöver" man äta 500 kcal eller är det ok med mindre?

Sov så underbart gott inatt och vaknade PIGG. Det var länge sedan #föräldertilltvå

Pepp pepp!