Veteran
5155 inlägg
Är vi redo i sommarvärmen??
JA DET ÄR VI !!!!
Välkomna att dela alla med och motgångar !!!
Fortsatt frossande.
Fastedag. Har gått alldeles utmärkt förutom att det är trist. Idag har jag ätit mannagrynsgröt till frukost och kräftor till kvällsmat så jag har inget att klaga på.
Fastedag - härlig känsla i kroppen - inga problem att bara äta middag under hela dagen. Har hängt i parken med en kompis och våra barn, druckit svart kaffe i solen. Underbart! Glaaaad! :-)
Säger det igen... 5:2 blir såååå enkelt om man kör LCHF i vanliga fall. ÄR INTE HUNGRIG! Innan LCHF var jag som kakmonstret... skakade av hunger ett par gånger per dag. Att testa 5:2 då hade jag inte ens funderat på.
Försöker återgå till ordningen......det har gått sådär den senaste tiden. Startar om med 5:2 idag.
Fastedagen snart avklarad. Förutom hemsk huvudvärk hela dagen har det som vanligt gått väldigt bra. Förra veckan blev bara den fastedag, får se vad det blir denna vecka.
Issen: Prova med lite saltgurka eller något annat salt tex. Resorb att dricka, det brukar hjälpa.
Paloma: Tack gör tips, det ska jag prova nästa gång. Är det brist på salt eller vätska som kan orsaka huvudvärken?
Salt behövs för att binda vätska, så båda behövs.
Hur mycket dricker du en fastedag?
Oj, dricker nog ganska mycket. Åtminstone 2 liter men oftast mer än så.
Hej hopp alla, hoppas jag kan få haka på här.
Körde min första fastedag igår, kaffe och vatten på förmiddagen, en mugg misosoppa till lunch och gazpacho till middag. Gick HUR bra som helst. Trodde verkligen att jag skulle vara dödshungrig, men icke. Är egentligen fortfarande inte hungrig, är det lika bra att köra en dag till på raken då? Eller bättre att äta idag och fasta imorgon? Erfarenheter? "Behöver" man äta 500 kcal eller är det ok med mindre?
Sov så underbart gott inatt och vaknade PIGG. Det var länge sedan #föräldertilltvå
Pepp pepp!