icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    179 inlägg
    11 januari 2014 21:49

maf69 - kan bara tala till mig själv och jag hade inte blivit tillräckligt mätt/tillfredsställd för att orka med fastedagarna på bara naturdiet. Men pröva dig fram vad som funkar för dig! :) I morgon har jag fastedag nr 2. Då börjar jag dagen med ägghack och sen på kvällen blir det amerikanska pannkakor med bär.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    12 januari 2014 12:53

Håller med dig Fetis50 tycker helgerna är så svåra! Har inte hittat rätt motivation än efter alla helger. Fastedagarna gick bra förra veckan men har säkert ätit upp det i helgen + lite till känns det som. Har varit på kalas så det har blivit både vin och god mat. Skönt i morgon är det fastedag igen! Nu ska jag i alla fall ta och gå en långpromenad med hunden i snön.

• Veteran
    1356 inlägg
    12 januari 2014 13:04

Vägdag idag och +2 hg på vågen. Känns faktiskt inte riktigt rättvist. Även om det blev vin och god mat i helgen blev det inte helt åt pepparn. Idag blir det afrodans och imorgon är det fastedag igen. Vill ju få det här med 5:2 att fungera. Hur gör ni andra på "ätardagarna"? Själv försöker jag hålla mig till ca 1800 kalorier och äter inte upp motionskalorierna. Ska också försöka att dra ner på kolhydraterna lite. Pepp till er alla, kämpa på!

• Mycket engagerad
    179 inlägg
    12 januari 2014 16:16

fetis50 Funderat på att flytta vägdag? Jag har fredagar som vägdagar då helger är då man brukar unna sig och då har man 4 vardagar på sig att göra något åt det och få ett rättvisst resultat. :)

• Engagerad
    74 inlägg
    12 januari 2014 16:55

En fråga... I flera recept med lchf och 5:2, är det recept med hummus i etc. Hummus är ju bra till liberal lchf, men inte strikt. Men hur gör ni lchf 5:2 ätare?? Äter ni lite mera kolhydrater på 2dagarna eller hur gör ni?

• Veteran
    1356 inlägg
    12 januari 2014 18:27

MikaTela, kanske ingen dum idé att flytta vägdag men det bör ju jämna ut sig i längden. Har alltid haft söndagar av någon anledning.

• Veteran
    5155 inlägg
    12 januari 2014 18:46

Fasta imorgon !! Pepp och lycka till alla andra som också fastar :)

• Mycket engagerad
    179 inlägg
    12 januari 2014 19:58

Så nu är mitt sista mål på fastedag 2 avklarat. Frukosten blev inte alls som tänkt, hade råkat göra slut på min creme fraiche. :( Men blev bra ändå med honungsmelon, brieost och skinka - det känns lite lyxigt. :) Sen till middag blev det amerikanska plättar med jordgubbar. När jag har fastedagar ser jag till att alltid äta på små tallrikar för då blir ögat mätt fortare.

• Mycket engagerad
    179 inlägg
    12 januari 2014 19:59

Fetis50 - självklart jämnar det ut sig. Kan bara tala för mig själv och jag blir mer motiverad om jag ser minus på vågen. Samt får jag bättre samvete när jag unnar mig om jag vet att jag har tid på mig att fixa till det innan nästa vägdag. :)

• Veteran
    1356 inlägg
    12 januari 2014 20:39

Fastedag imorgon! Idag har jag inte lyckats få i mig mer än ca 1000 kalorier, inte likt mig ... men har inte ätit någon ordentlig lunch och då blir det så. MikaTela, jag håller verkligen med dig! Det är peppande när man ser vågen röra sig neråt, det hoppas jag snart att jag får se. Kämpa på imorgon, alla ni som ska fasta!