Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Hade inte planerat att fasta idag men har legat och dragit mig länge eftersom jag är ledig och vips var klockan 12 och jag hade inte ätit än. Lika bra att köra då. :) Goldfish, jag har använt 5:2 i fem veckor och det har sett ut såhär: Vecka 1: - 1,5 kg Vecka 2: - 1,0 kg Vecka 3: - 0,8 kg Vecka 4: - 0,4 kg Vecka 5: - 1,0 kg Totalt: - 4,7 kg (fem veckor) Jag överäter inte de andra dagarna. Försöker hålla eventuella godsaker och lite godare mat till fredagar och lördagar. Men hungrig går jag inte och äter inte heller lågkolhydratskost eftersom jag inte äter kött. Jag försöker ändra det jag kallar beteendefel, dvs äta för ofta och lyxa till det var och varannan dag.
Det låter jätteklokt, Fritzious. Jag är också inne på den linjen, att tänka rätt och hittills tycker jag att det gått jättebra. Det är ju en process som inte går på en kafferast, men det känns väldigt förlösande när man tänker rätt och det känns rätt istället för att man känner sig begränsad av nån trist craving som man inte "får" falla till föga för.
Skulle fasta idag, men får vänta till imorgon pga vi får middagsgäster. Behöver lite ordning på maten efter att vi har firat äldsta dotterns födelsedag, men jag håller mig rätt bra med vikten och bara gått upp några hekto över helgen. Lycka till alla ni som fastar :-)
Fasta idag, några kcal för mycket men i det stora helt okej !!
Jaha.... Då kör vi! Fastedag 2 av 3 denna vecka. Känns inte jobbigt. Så skönt att inte va hungrig! I <3 LCHF + PF! :-)
Vad duktig du är Fritzious. Om jag bara skulle klara av att inte över äta de andra dagarna. Kan hålla mig ifrån onyttigheterna, men äter lite för mkt. Jag ska jobba på det. Självklart ger det resultat om du äter som vanligt men äter betydligt mindre 2 dgr/vecka. Kör hårt, jag ska också försöka känna mig peppad och hålla mig till 1 portion mat /måltid de övriga dagarna.
-0,5 på vågen idag. Nöjd! :-) 4,3 kg kvar till BMI 22. Har gått ner 8,8 kg sen augusti. *yeay*
Står och stampar igen, samma 81,8 vägde jag igen, trots gårdagens fasta som inte blev en fasta. Jag älskar att baka och framförallt surdegsbröd. Nu äter ju inte jag och min man bröd särskilt ofta. Denna vecka har vår dotter varit hemma för hemtenta och då måste jag ju bara baka hennes favoritbröd. Doften av nybakat bröd kan jag inte stå emot så det blev några smakprov i går kväll. I dag när brödet är en dag gammalt har jag inga problem att avstå. Jaja det händer ju inte varje vecka såååååå, på´t igen. I dag strålar från en klarblå himmel och i em ska vi hjälpa en kompis att hämta något ton hö så nog borde jag få bort lite av mitt syndande från igår. Önskar er alla en härlig vår-dag och helg. :)
Fastedag idag. Blir rotmos till lunch och räkor till kvällsmat, inget att gnälla över :)
Jag fastar bara en gång i veckan och vägde efter måndagens fasta 72, 9 men idag väger jag 73, 2. Jag är nöjd med det, för man väger alltid som minst efter fastan. Hade jag fastat 2 dagar så hade jag vägt under min målvikt, och jag vill lära mig att hålla vikten kring 72-74 kg. Med tanke på att jag har mer värk i kroppen just nu och inte kan promenera som jag brukar, så lyckas jag hålla balans mellan mat och vikt rätt bra. Här skiner solen, och jag önskar er alla en fin helg :-)