icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    13 mars 2014 20:51

Jag räknar inte heller kalorier men äter bara vanlig mat. Mitt problem är att jag stoppar i mig sötsaker. Har alltid gillat socker men efter att ha slutat snusa för två år sedan blev det än värre. Så, varannandagsfastan var huvudsakligen tänkt för att avgifta mig från socker. Men, blev ju inte ledsen när några kilon också försvann /)

• Veteran
    1186 inlägg
    14 mars 2014 09:22

Fastade bara en gång denna veckan, har problem med en tand och inte fått i mig så mycket mat. Har tappat 1, 3 kg denna veckan och väger nu 72, 8 min målvikt var 74 men har sänkt den till 72 kg. Förhoppningsvis kan min tandläkare lösa problemet, annars får jag dra ut den spruckna tanden. Pepp till er alla, och trevlig helg!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    14 mars 2014 10:04

Vägdag - 0,3 kg Sakta men säkert går jag mot mitt mål, 6.8 kg kvar HEPP HEPP

• Nykomling
    8 inlägg
    15 mars 2014 11:03

Vad trist med tanden, Paloma! Hoppas det blir bättre. Jag fastar idag och motivationen har kommit tillbaka. Det är en fantastisk dag med massa solsken här nere.

• Veteran
    5155 inlägg
    16 mars 2014 10:37

Fasta i torsdags. Ny fasta idag. Jag är jättedålig på att skriva här nu och jätteduktig på att fuska. Det känns väldigt skönt att fasta idag och hoppas på en klockren vecka nu !!! Pepp i massor !!!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    16 mars 2014 19:57

4:3 - Hur hade ni gjort? Vill nog INTE fasta fredag eller lördag... men det är väl då jag borde göra det för det är då jag har som svårast att hålla tassarna borta från onyttigheter... Alternativ: 1) Söndag, Måndag, Torsdag 2) Söndag, Tisdag, Torsdag 3) Annat? (I fredags orkade jag inte ens ta fram vågen... känner att det inte skulle göra mig glad - får vara glad om jag står stilla - trots två fastedagar per vecka...)

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    17 mars 2014 18:43

Alternativ 2 skulle jag köra. Söndag är en bra fastedag för då har jag ätit gott både fredag och lördag. Så lätt att fortsätta smarret även på söndagen.

• Nykomling
    9 inlägg
    19 mars 2014 10:47

Har ngn samma problem som jag med att fasta enligt 5:2, jag brukar inte fuska med dessa dagar äter inte måndagar och torsdagar och brukar ta en kort promenad dessa dagar. MEN, jag äter tok för mkt de alla andra dagarna??? Hjälp vet inte hur jag ska göra, jag är bara så hungrig hela tiden;(((

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    19 mars 2014 11:00

Så har det varit för mig också, framför allt på tisdagarna när jag kommer hem från jobbet. Har märkt om jag har bestämt att t.ex. storstäda i någon vrå, garage, skåp eller så, håller jag ut till middagen som vi äter vid 19-tiden. Efter det är det ju inte så långt tills det är frukost igen. En annan sak som jag har märkt är att jag är riktigt pigg på fastedagarna och får mycket gjort ;)

• Nykomling
    9 inlägg
    19 mars 2014 11:50

Men vad säger experterna, hur mkt ska man äta de dagarna man inte fastar, dvs vad är rekomendation för att gå ner i vikt? Man ska inte äta dubbelt eller ännu mer, för då får man väl ingen resultat? Men jag håller med om att jag har så mkt energi på fasta dagarna att jag inte riktigt kan sova ibland