Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Magen har inte knorrat en enda gång idag när jag njutit av rotmos. Nu är dagen snart slut och jag ska framöver göra ett allvarligt försök att minimera intag av socker/snabba kolhydrater. Det går, men är jobbigt.
fastan har gått bra idag, rotmos med lite kött på eftermiddagen och så keso och apelsin. Issen, jag har också haft problem med att jag överäter på 5 dagarna nu efter jul. I helgen så flyttar valparna och på onsdag börjar jag att arbeta igen, då hoppas jag att det blir slut med syndande annat än på helgerna. lilltuss tomma kolhydrater finns det ju absolut inte någon anledning att stoppa i sig. Men det gäller ju vilken diet man än väljer. Huvudsaken är ju att man är nöjd med sitt val. 5:2 tycker jag är toppen, för jag hade aldrig kunnat hålla vikten så pass som jag ändå har gjort medans jag varit hemma med valparna annars. Ett elände att det ska vara så svårt att vara hemma, dumt att skylla på något men det är onekligen besvärligt med suget när jag är låst här hemma. Tur att dom är söta..... valparna alltså :)
Thyndra håller med om att det är mycket svårare att hålla sig på banan när man går hemma...varit hemma mycket med sportlovslediga barn denna vecka och igår hade jag värsta sug och hungerdagen :-) slank ned både det ena och andra.. Ja idag så var det då dags för denna månads mät och vägning....och ja vikten hade bara minskat nåt drygt halvkilo sen vägning den 31/1 ( innan det låg den ju dock konstant på 59 kg) nere på 57,9 nu (så inom godkänt spannet ) :-) Men det mest överraskande efter tre veckor med enbart promenader och lite utförsåkning en halv vecka så hade magen minskat 4 cm !! Stussen/stjärten 2 cm och lår 2 cm.....minskningar på precis rätta ställena :-))) Undrar om det är 16:8/6:1 jag ska tacka för det ,inte är det träning i alla fall.... Hade snarare väntat mig en lägre vikt och inget på cm:rarna....... Nu väntar en månad med mer träning, fortsatt 16:8; 6:1 och liberal lchf typ........21/3 nästa gång vågen, måttbandet och jag ska ha date :-) Denna vecka blir mina två icke 16:8 dagar igår och på söndag. Verkar ju funka bra som sagt att inte köra alla dagar......Min fastedag hade jag i onsdag och åt som sagt också rotmos :-). Ja idag är det jobb för min del...lämna barnen till farfar som ska ta med dem på bio och ikväll kommer mannen hem igen:-) Fixade pulled chicken igår så det blir det ikväll tillsammans med sallad, avokado och coleslaw, mums :-)
Att må dåligt och vara låg i humöret är positivt för vikten för mig i alla fall, -1,1 sedan förra veckan. Det betyder att jag nu väger 73,9 kg. Hoppas det här gått bra för er andra, och att ni får en trevlig fredag!
Vägningsdag idag - 0,4 kg :) trodde nog snarare att det skulle ha varit + siffror. Härligt! Här hos oss ska det tydligen vara sol i helgen, tänkte ta fram solstolar och bara sitta med näsan i vädret, lyssna på fåglarna och bara njuuuta. Tittar man ut nu så ser det inte ut som det skulle hända, det har snöat en hel del i natt och nu regnar det. Ha en trevlig helg allihopa.
Grattis till era nedgångar paloma och Lassas :-)
Hemma, sjuk sedan ett par dagar... lever på febernedsättande och glass. :-/ Fastedagar... vad är det!?
Tack Jessand och grattis själv. Stackars dig Lilltuss, hoppas du piggnar till snart.
Äter chips. *haha* Ja, måste nog bli frisk snart. Annars går det åt h-vete! Skämt åsido. Inte orolig. Det blir bra snart igen. :-)
Fastar för tredje dagen denna vecka. Försöker avgifta mig från socker och fastedagarna är jag faktiskt inte särskilt sötsugen.