Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Lycka till alla fastare för egen del endast lågkcal dag idag på ca 1000 kcal då jag kör 6:1 nu....är så nyfiken på om mitt 6:1 och 16:8 gett något resultat på mått och vikt.Men ska hålla mig till den 28/2. Friskisträning har det varit ont om i februari och kommer nog först komma igång ordentligt v. 9 igen...... Började dagen med en pw på 45 min och ska sen bära pellets innan dagens första måltid som nog blir kesobröd m. ägg.
Fasta här idag, jag är inte speciellt hungrig idag för jag är orolig för min lilla hund som har kräkts en del, så nu går hon också på fasta enligt veterinärens ordination. Blir ingen promenad idag heller, men jag får väl röra mig här inne istället. Lycka till med fastan alla som kämpar!!!!
God morgon! Jag är ledig idag, därför valde jag att fasta igår...Lättare att fasta när man jobbar, tycker jag! Känns skönt att man ska jobba i helgen! Ha det så bra allihopa! Lycka till med fastan!
Fasta idag, kändes lite jobbigt när jag kom hem efter en Bungypump promenad på 130 min. Bilen ska få ny framruta så det blev att promenera hem med stavar och hundar. Men efter en kopp kaffe så blev det bättre. Nu är ju halva dagen gjord och kanske dags att göra rotmos som får bli middag !!
Tvingades äta en smörgås efter operationen för att få åka hem....tror jag ändå lyckades äta ca 500 kcal :)
det har gått bra idag. Tog mig i kragen och kokade rotmos så nu har jag till många fastedagar. Och snart är det fredag och frukost. :)
Hmm... tror det blir 4:3 den här veckan... känner det i kroppen. Vågar inte ställa mig på vågen! *skratt* Så... har fastat måndag och onsdag. Kör idag också. :-)
Vägningen visade på -0,4 kg från 75,4 till exakt 75 kg. Jag tror jag har ätit lite strikt de senaste veckorna, och då brukar jag gå ner mindre i vikt. Nu har jag 1 kg kvar innan jag räknar att jag är i mål, men ett par kg till ska jag nog ta innan semestern. Det är gott om tid och det är viktigare att försöka hålla vikten än att gå ner och allra helst inte upp :-) Hoppas ni får en fin alla hjärtans dag!!!!
Thyndra - fryser du rotmoset eller hur länge håller det?
Issen, jag fryser in rotmosen. Sen häller jag ut vattnet som fryser ur innan jag värmer det. Fast det håller ju från söndag till torsdag i alla fall