icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    5155 inlägg
    5 februari 2014 22:55

Fasta för mig imorgon. Det är samma elände för mig nu också. Keighlee, på F&S cirkelträning tog jag i värre än vad jag brukar. Det var riktigt skönt, men sen skulle jag kunna äta upp allt som finns känns det som. Bara en känsla...... det är mottot som jag hoppas ska hjälpa mig :)

• Veteran
    5155 inlägg
    6 februari 2014 13:46

Fasta, började dagen med en naturdiet drink och det blir det till kvällsmat också om jag inte orkar göra rotmos, men bilen ska på service så jag tror att det gör jag en annan dag :) Det känns trögt idag, men det går förhoppningsvis över :)

• Veteran
    1186 inlägg
    6 februari 2014 14:04

Nu kämpar vi på, jag är hungrig just nu men om en stund går det över. Ska dricka en naturdietshake om en timme, sedan blir det nog lite schnitzel med en tomat och löksallad senare i eftermiddag. Tänk på att det är fredag imorgon och då får vi njuta av en god frukost igen. Pepp på er alla!!!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    6 februari 2014 18:06

PEPP! Har just ätit dagens enda mål mat. Kyckling och grönsaker, en klick gräddfil. Nästa mål: Lunch i morgon. Brukar inte vara hungrig förens då. :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    6 februari 2014 20:03

Det blev apelsin och minikeso till kvällsmat. Frukosten imorgon kommer att sitt fint :)

• Veteran
    6814 inlägg
    6 februari 2014 20:27

Nu har jag tagit tag i detta med 5:2. I höstas gick 1 vecka. Blir inte riktigt klok på 5 dagarna hur många kcal. Läst 2000 kcal nånstans. Hur många skall man ha? Hade fastedag idag, det blev 647 kcal. För jag gjorde lchf frallor.

• Veteran
    1186 inlägg
    6 februari 2014 20:30

Jag åt ca 1500 i snitt/ dag men det blev för lite, nu räknar jag bara kalorier på fastedagarna. Jag äter mindre i veckan och mer på helgen, då blir det inte så tråkigt :-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    6 februari 2014 21:00

Jag gör ungefär som paloma. Man måste ju chocka kroppen - och lura den stanna kvar på högförbränning också... ELLER HUR??? Inte gå ner på sparlåga. Nejnejnej. ...så GODIS ibland, det är HUR BRA SOM HELST! *haha* (Nåja, kanske inte... men så gör jag och det verkar funka. Kanske eftersom jag äter LCHF i övrigt... kroppen klarar av att ta hand om insulinchocken då och då... vilket den inte gör om man goffar i sig pasta o mackor varje dag. Inte min iaf.) Godnatt från svammel-berta :-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    6 februari 2014 21:52

Förtydligande från svammel-berta Jag äter LCHF 5 dagar i veckan. LC utan HF 2 dagar. (alltså :2 dagarna) Onyttigheter tillåter jag mig själv typ en kväll på helgen. :-)

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    7 februari 2014 09:30

Fastan igår gick bra, idag vägdag - 0,3 kg. Nu väger jag precis lika mycket som jag vägde den 20 december när jag blev utskriven från sjukhuset. Efter den 13 januari har jag tränat minst 4 ggr/vecka (gärna mer) Det går bra nu ;) Ha en skön helg alla!