icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    1186 inlägg
    10 februari 2014 11:01

Idag är det fasta här också, rensning av helgens synder :-) Hoppas det går bra för er andra också, nu ska jag försöka mig på en promenad. Dom lovade sol men det är tyvärr mulet fortfarande, jag får gå nu ändå för jag kan inte gå senare för när jag fastar så får jag lägga motionen nära en måltid annars blir jag lite matt i kroppen. Ha en bra dag!

• Engagerad
    94 inlägg
    10 februari 2014 20:50

Fastedag idag efter ett antal dagar i Sälen med ingen fastedag eller 16:8 ,men har ätit lchf och inga mängder och åkt skidor om dagarna så det känns bra :-) Imorgon blir det ev. avsteg från min mjöl och sockerfrihet ( drygt 1,5 månad nu) med en semla. Hoppas kunna köra 16:8 fram till fredag nu som jag planerat....

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    10 februari 2014 21:10

Hade en grymt dålig helg, slängde i mig både det ena och det andra, känns inte alls bra idag.. Jag har faktiskt tappat min motivation känner jag. Trots att gymmandet går väldigt bra så går det inte lika bra på matfronten. Är hungrig/sugen på saker och ting hela tiden men samtidigt så klagar jag på migsjälv varje dag, jag vill gå ner i vikt..vad dum man är! Hoppas det går bättre för er! =)

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    10 februari 2014 21:26

Har också fastat idag. Går inte ner i vikt och det är inte så konstigt kan jag konstatera efter att ha bokfört intag i en vecka. Det är svårt att motivera mig eftersom jag egentligen tycker att jag är ganska ok i kroppen. Men, behöver tappa några kilo för att spara en dålig fotled. Borde ju vara motiverande nog.

• Veteran
    1356 inlägg
    11 februari 2014 05:21

Varje morgon efter en fastedag mår jag så otroligt bra. Fastan igår gick bra, förutom att jag fick en dundrande huvudvärk på kvällen. Som tur var så vaknade jag som en ny människa. Nu har jag ätit lite frukost innan det är dags att åka iväg till jobbet. Ha en bra dag allihop! Pepp till er

• Veteran
    1186 inlägg
    11 februari 2014 10:29

Fetis50: Har du provat att äta något salt de dagar du fastar, lite saltgurka eller en Resorb? Och så ska man dricka minst 6 -8 glas vatten, jag brukade få huvudvärk i början när jag fastade men nu har jag fastat så länge så jag inte känner av det längre. Dagen efter fasta känner jag mig lite spak, jag behöver min frukost för att få lite ny energi. Pepp tillbaka!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    11 februari 2014 18:27

Tänk vad olika det är! Själv är jag inte ett dugg hungrig dagen efter fastan. :-) Fastade igår, satt vid ett fulldukat frukostbord i morse - men ville bara ha svart kaffe.

• Veteran
    1001 inlägg
    12 februari 2014 20:32

Jag har börjat testa 5;2 sedan 1 vecka tillbaka. Fast jag började med 6:1 och gick ner 0,5 kg. I går åt jag enligt 5:2 när det gäller kalorimässigt. Var och lämnade prover på vårdcentralen och då var jag fastande. Åt en grov bulle kl 08.45. Lunch kött och grönsaker och på kvällen soppa. Jag kände mig inte hungrig. Det är lättare att fasta än vad jag trodde.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    13 februari 2014 06:58

Ska operera mig idag så det blir en gratis fastedag :)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    13 februari 2014 07:28

I dag är det fastedag, vaknade och känner mig inte alls på humör! Hungrig redan när jag vaknade. Tror jag går och lägger mig en stund till när barnen gått till skolan. Har ledig dag och jobbar hela helgen sen. Känns ändå bra att jobba helg för den här helgen ska jag inte stoppa i mig en massa onyttigt!! 2 helger nu har jag ätit och druckit en massa så vågen har inte varit på min sida, så himla trist att stå och stampa varje vecka. Vet ju varför så jag kan inte skylla på någon:) Pepp till alla!!