Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Lilltuss, det viktigaste är väl ändå att man hittar något som passar en själv ... i annat fall är det nog svårt. För ganska längesedan åt jag enligt lchf, åt ganska mycket fett (hade mycket smör och vispgrädde i maten), fantastiskt gott. Jag gick ner nio kg på ca tre månader och sedan började jag lägga till pasta, potatis osv. (för jag tycker det är så gott) till maten men fortsatte att använda mycket smör och vispgrädde, det tog inte många veckor förrän jag lagt på mig allt igen och lite till. Om jag bara kunde hållit mig till det så är jag säker på att det fungerar på mig i alla fall.
Ja, jag vill också vara med! GOTT NYTT ÅR!!
Jag vill gärna hänga på här. Har ätit enligt 5:2 sen i somras men har ett sockerproblem som ställer till det för mig.
Önskade mig en bok om 5:2 i present och det fick jag igår när jag fyllde år. Nu ska här handlas mat, nyttig sådan. Kan behöva alla tips och push ni har:-) god fortsättning!
Hej Är ny gammal här. Har nu förberet mig mentalt i dec att 1/1 börjar jag. Jag tänker äta LCHF med 5:2. Träning blir promenader med eller utan stavar. Ska ha fastedagar mån + tors. tror det är lättare för mig att ha bestämda dagar. Har köpt hem en massa olika grönt te sorter, mitt " problem" har varit att jag har massa mjölk i. Men såg på någon sida att om man låter temperaturen på tevattnet sjunka till ca 75 grader och sen läger i teet så får man inte den beska smaken, och det fungerade så nu behöver jag inte mjölken :-)
Idag blir min första fastedag för i år. Ska bli skönt efter många dagars svullande!
@sthi: TACK FÖR TIPSET! Själv slutade jag med mjölk i kaffet för ett år sen... och kan säga att det var ungefär lika lätt som att sluta röka. Gaaaaah! Men... nu skulle jag inte kunna tänka mig att förstöra kaffet med mjölk. Får en kväljande vällingkänsla bara jag tänker på det! :-) Kör också LCHF (med helgfusk) + 5:2. Ska bli spännande att höra vad du tycker om det. @Issen: Snacka inte om det... goffade i mig massa smågodis igår. Massa! Fastar i morgon. Idag ska jag äta hemlagad LCHF laxpaj. Mmmmm!
Jag är med också! Har kokat spenatsoppa och förberett för morgondagens fastedag!
Nyfiken på era :2 dagar! Hur många gånger per dag äter ni? (Själv äter jag bara middag) Nyfiken på era 5: dagar! Hur gör ni? Räknar kcal? LCHF? Annat? (Jag kör LCHF) Nyfiken på er målvikt! Vilket BMI siktar ni mot? (22 här...)
Nyfiken på era :2 dagar! Hur många gånger per dag äter ni? Olika när jag jobbar och när jag är hemma. Idag är jag hemma så det blir bara middag. Jobbar jag så blir det soppa och/eller shaker Nyfiken på era 5: dagar! Hur gör ni? Räknar kcal? LCHF? Annat? Räknar kalorier, max 1500 per dag utom på lördagar när det är fritt. Nyfiken på er målvikt! Vilket BMI siktar ni mot? bmi mellan 20 och 23 blir bra :)