Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Så otroligt mycket slarvande, även igår. Idag så blir det fasta och Tack för att ni finns här !!! Imorgon så får jag lov att räkna kalorier igen, dags att komma in i rutiner igen !!
Lilltuss, så här tänker jag: Nyfiken på era :2 dagar Jag äter middag när jag kommer hem från jobbet. Nyfiken på era 5: dagar! Räknar inte kalorier men försöker äta nyttigt (typ vv-tänk). Med mycket grönsaker och två frukter/dag ungefär. Vet dock inte om det kommer att fungera, men det är min plan. Och ta stickprov för att se på vilken kalorinivå jag ligger på lite då och då. Nyfiken på er målvikt! Vilket BMI siktar ni mot? Egentligen har jag tänkt en vikt, men översätter jag det till bmi så blir det 22,3. Får se hur det känns när jag närmar mig, koppen vill kanske något annat. Thyndra! Här har det också slarvats en del nu när man varit ledig. Visst är det skönt att ha en ledighet att se fram emot, men när man varit ledig ett tag längtar man efter rutiner. Jag var lite sugen på att fasta idag också Thyndra, men väntar tills på tisdag då jag jobbar (tycker det är enklare då). Ska dock ut på en långpromenad idag, och bara det :) Tack för att du också finns!
Lilltuss, 2 -dagarna: Mitt vanliga hårdkokta ägg till frukost med kaffe till Lunch: Antingen soppa eller något dietpulver Middag: Fisk eller kyckling med sallad A,C,D och E- vitamintillskott för säkerhets skull. 5 - dagarna: Måttlig LCHF och ca 1200 kcal, -testar vilket läge som är bäst. Målvikt 70 kg till Nyår 2014. Vill jag då gå ner mer så fortsätter jag tills jag blir nöjd. Föresatsen är också att motionera mera; promenader och styrketräning Thyndra, även jag har slarvat lite och det har visat sig på vågen... Samma vikt nu som 10 december, men igår och idag var det några hg minus i alla fall så det går åt rätt håll.
Jag fastar också idag! Trodde jag skrivit det här, men måste ha gjort det på en annan tråd. Jag äter frukost, middag och kväll. Räknar kalorier på fastedagarna, men äter vanlig mat fast bara en portion de andra dagarna. Jag vill ner till 74 kg och BMI kring 24 eller strax under.
Igår åt vi upp resterna av nyårsmaten och även efterrätten som var fondant plus grädde, och så på det lite av presentchokladen vi fick på nyårsafton av våra gäster. Oj vad magen protesterade i morse, så det var skönt att fasta faktiskt. Jag vill också säga att jag tycker det är skönt att ha er här, det motiverar mer än om man vore ensam och att man inte är ensam om att ha ätit för mycket. Tack :-)
Äter två mål på fastedagarna, lunch och kvällsmat. Fiskbullar, ägg, bär, kvarg är mättande och lite kalorier i. Jag har bara 2-3 kilo att gå ner i vikt och mitt BMI är ca 25 vilket jag är nöjd med. Tyvärr har jag ett sockerbekymmer som gör att jag äter alldeles fler mycket skräp på 5:dagarna. Fastedagarna funkar det jättebra att stå emot sockersuget.
Gott Nytt År på er alla MD-vänner! Jag har inte slutat men har varit off MD under helgerna...har inte vägt mig heller...ett beslut som jag tog innan jul. Jag har ätit och druckit gott, firat jul i flera omgångar med barn, barnbarn och den äldre generationen, jobbat hela julhelgen, firat nyår, kört i diket och kvaddat bilen (en fruktansvärd upplevelse)... Ja som sagt, det har hänt mycket här hos mig den senaste tiden. Snart börjar det lugna ner sig här hemma och då kommer att jag bli aktiv igen. Pepp-kramar till er alla! <3
Jag är hur duktig som helst! Igår satt <3 husband och åt ost och kex i soffan när vi såg en film. Jag fastade och åt inte en smula. :-) PEPP TILL ALLA!
Fastan i torsdags gick bra, kände mig inte så hungrig som jag trodde jag skulle göra. Lite tråkigt att behöva gå ner kilona efterjulmaten, men ute känns det som vår så någon extra promenad ska jag nog klämma in om inte min höft protesterar för mycket. Trevlig helg på er alla :-)
Jag återgår till min 5:2 fast på måndag den 6 januari. Det går inte att fasta med huset fult av gäster i olika omgångar. Nu väntar vi på att svärmor kommer över helgen. På måndag åker vår dotter tillbaka till Kalmar, då blir det bara jag, maken och katten kvar hemma så då borde det bli lätt att återgå till sundare vanor. ;) När jag fastar dricker jag en kopp kaffe på morgonen, till lunch blir det oftast en soppa, gärna broccoli och vitlök eller en tomatsoppa. På kvällen blir det någon form av kött eller fisk och till det kokt broccoli. Under dagen dricker jag kaffe och vatten. Jag tycker att det funkar bra. På de andra dagarna äter jag nog mer åt LCHF hållet, har märkt att jag inte klarar mjölmat. Under hela december när jag har legat på sjukhuset har allt gått åt fanders, funkar absolut inte att hålla koll på maten. Ska in på ultraljudsundersökning måndagen den 13 januari och hoppas att jag då blir helt friskskriven så att jag kan börja träna igen. Med både fasta och träning vore det väl den om jag inte lyckas ta mig ner till min trivselvikt som tidigare varit 75 kg. Pepp Pepp till alla fastare.