Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Här har ni en till som från och med denna veckan drar igång med 5:2 igen. Körde det en månad i höstas och det funkade bra då. Så nu kör jag igång igen. :)
Kör fasta idag och äter kvarg och blåbär. Smidigt och gott! @sthi - jag brukade tidigare fasta en gång om året, 1-2 veckor. Det är enklare än man tror och jag har alltid mått bra och fått värsta energipåslaget. Men, det är fruktansvärt tråkigt...
Någon mer än jag som ska ha fasta i morgon?
Hej alla....låter så lätt det där med 5:2 äta som vanligt i fem dagar o mindre i två........jag skall försöka att klara av att gå ner med kallori o motions metoden som ja tycker att den passar o heta så......tur att de finns så de passar oss alla.....Lycka till på färden....nu börjar ja så sakteligen ......... ;)) kanske ja smyger i nån fruktdag,de ger sej !
hmmm......nu när ja tittar lite närmare så kanske detta är för er 5:2 are ?
Hej Alla Gjorde omstart med 5:2 dieten på juldagen.2013. Under 2013 körde 5:2 juli - okt mådde super bra. Sedan spårade mitt ätande ur i oktober (hunden blev sjuk). Brödsuget tog överhand och jag började småfuska. Efter omstart i julas känns det superbra med 5:2 Efter 2 veckor är sötsuget borta. Under 2014 blir det 500 kcal måndag och onsdag. Har kört fasta i dag 2 mål. Frukost : 2 ägg + ett äpple Middag : 125 gram lax, bladspenat + turkisk yoghurt . Mumma testa 2 veckor och se vad du tycker efter 2 veckor.
mumma - jag har kört enbart enligt kaloriräkning med gott resultat. nu har jag gått steget länrge till 5:2 enda du gör är att du minskar ner ditt intag till 500 kalorier 2 dagar i veckan!
Ja imorgon är det dags för första fastedagen sen 16/12 ..,så ja jag fastar imorgon MikaTela :) Blir nog sopplunch och torskmiddag ! Sen är det liberal lchf - kost som gäller alla dagar en tid fram över... Just nu funkar det bra utan bröd och sötsug i alla fall! Har ätit så sen 27/12 . Det som känns jobbigt är min svullna mage ( brukar försvinna när jag tar bort socker och mjöl) och sen dessa ryckningar + lite dålig energi ! Men hoppas det ger sig nu när jag kommer igång med fastedagarna igen :)
Skall prova första fastedagen någonsin imorgon och är lite nervös. Jag mår så lätt illa och är rädd att jag skall ge vika för illamåendet. Har tänkt äta ägg till frukost, blåband soppa till lunch(110kalorier) och lax med keso till middag. Har en påse mini morötter med mig som jag kan ta till om jag bara måste ha något. Lycka till ni andra som börjar imorgon!
Hur gör ni andra när ni blir hungriga och skakiga?