Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
PF= Periodisk Fasta :)
OK! Haha trodde det var något nytt vitamin eller tillskott, eller ett nytt namn på privat tränare. Man tar varje halmstrå till bättre mående, själv har ont i min högra skinka och höft, antagligen ischias som gör att jag bara kan gå kortare promenader. Inte någon humörhöjare precis.
Veckans andra fastedag. Jag äter ingenting innan lunch och då blir det kvarg med hallon och en apelsin. Till kvällsmat blir det fiskbullar och kanske ett ägg.
Fastar oxå idag. Väntar till middagen m att stoppa i mig något Får se vad det blir, det är typ kyl/frysrensningsprojekt på g såhär efter jul... Pepp t alla! :-)
Fasta här också och fastade i tisdags med, lite tätt med fastandet med bara en ätdag emellan. Det enda positiva är möjligtvis att man inte hinner gå upp mellan fastedagarna.. Lycka till och pepp till er som fastar idag! :-)
Fastedag för min del också idag igen...håller med om att må o torsdag känns bättre än ti och to, så det blir det i framtiden tills jag är tillbaka på min målvikt sen blir det nog bara måndagar. Spännande ( eller inte) att se vad vågen står på imorgon bitti....en månad sen sist typ...men antar att den inte står på 57-58 kg! Träningsfunderingar idag...blev inget pass igår och hade velat göra nåt idag men det verkar ju råda så olika bud om detta....jag har tränat pass på mina fastedagar förr och mått bra ,men enligt nån läkare som pratade om detta på tv ( i Malous program tror jag) så stressar träning kroppen en dag när den får så pass lite näring och man bör hålla sig till promenader...Med tanke på mina konstiga kroppsliga symtom så vill jag ju inte förvärra det för min stackars kropp, men grämer mig över att inte få in mer än ett pass denna vecka innehållande lite styrkeövningar! Blev kyckling i tisdags m. champinjoner, shiratakinudlar och sallad till middag så idag får det nog bli torsk och troligen Tomatsoppa till lunch , ev ägg om jag nu ska våga köra lite styrka. Elise S ...önskar jag "kunde" köra PF...men gillar helgfrukost och har väldigt svårt att hålla mitt ätfönster pga sen träning i veckan och helgmysande ...Prövade en period och mådde också bra och hade en tanke om att köra PF må-to men det kanske mest blir oredigt förkroppen ?
Fasta idag !! Nu står kålrötter och morötter och puttrar på spisen innan potatisen ska i. Undrar när jag ska tröttna på Rotmos och julskinka på mina dagar med fasta. Men i måndags så åt jag inte det. Igår kväll så åt jag en knäckebröd macka med julskinka sent på kvällen. Jag brukar alltid äta något sent när jag ska fasta dagen efter. Hur brukar ni göra med det? Träning får jag se till att det blir idag, i alla fall en rejäl promenad med pumpstavarna. Har precis bestämt mig för att vara ledig från jobbet till den 24 februari. Tänker vara hemma tills min sista valpkull på minst ett år har flyttat. Åh, vad jag känner för att fira det med att äta en massa dumheter. Så det är väl för väl att jag har er. Nu kan jag ju ta chansen att laga ordentlig mat istället. Såg att det kommit en massa nya recept för fasta dagarna. Måste ju bara ta och pröva lite :) Pepp i massor till oss som fastar idag !!!
Thyndra jag brukar också äta något på kvällen innan fasta, igår blev det en risifrutti och en halv banan och ett halvt äpple. Är inte på topp just nu varken humör eller kroppsmässigt, jag har mer värk i kroppen än vanligt och det drar ner humöret, och vädret gör ju inte saken bättre :-( Får försöka tänka mer positivt, för viktnedgången är det inga problem med så det kan ju inte vara därför. Kanske åldern gör sitt till och det berömda klimakteriet. Nog med gnäll nu, hoppas ni får en fin dag!
Thyndra: var så du att det var kommit massor resept för fastedagarna??
Jag hänger gärna med i denna tråden. Jag har startat om nu efter jul och nyår. Körde 5:2 i höstas, men det funkade sådär. Var väl inte riktigt förberedd och hade inte allt hemma för att kunna koka soppor med lågt kcal. Nu har jag laddat upp med Allevosoppor, för att veta exakt hur mycket jag får i mig samt att det alltid finns hemma. Så nu finns det inga ursäkter på fastedagarna.