Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Vi är några stycken ser jag som fastar idag :-) Tomatsoppa ( 80 kcal) till lunch väntar för min del om några timmar....ett lass pannkakor till barnen skall dock stekas......tur att detta inte är en favorit för egen del :-) Blir kyckling + sallad eller torsk med svamp/västerbottenost + tomat till kvällen....... ( 3-400 kcal) och kanske en apelsin till kvällen om det räcker ihop. Magnesiumdrycken är 40 kcal...känns lite surt att lägga kcal på.... Beställt blutsaft, d-vitamin och mer magnesium...tycker redan att jag blivit piggare av magnesiumet ( ätit i 5 dagar nu) , skönt! Rycken i magen lite mer sällan :-) Lycka till alla 5:2 are :-)
Har ätit havregrynsgröt med frysta röda vinbär från egna trädgården. Det med lite mjölk blev 120 kalorier. :) Ikväll blir det sparris soppa med kalkonbacon är så jag riktigt längtar efter det.
Idag har jag fastat och det har gått bra. La alla mina kalorier på hemgjord pizza när jag kom hem från jobbet, det var supergott. För min del tycker jag att det går att vara utan mat på dagen när man vet att man får äta när man kommer hem. Hur har det gått för er andra som fastat idag?
Alltså hjälp? Har 300 kalorier kvar och är redan mätt efter 2 mål mat idag :p Ska jag låta det va eller ska jag ta mig något mer?
Yes, snart är första dagen gjord! Inget illamående och efter lunchen kände jag mig rätt mätt tom. Nu på kvällen hade jag gärna ätit mer mat. Är inte alls sugen på socker utan knäckebröd eller andra nyttiga saker. Men imorgon ser jag fram emot en knäckemacka på morgonen. Heja alla som fixat fastan idag!
Jag skulle nog låta det vara MikaTela. hur gjorde du? jag har provat på en ny utmaning idag. Inte skriva upp och väga det jag äter. håller det så ska jag fortsätta så. spricker det är det bara att börja väga maten igen.
Körde också min första fastedag i dag efter all jul/nyårsmat. Känns skönt att vara i gång igen och hoppas att jag kan hålla det. Var hungrig nu i kväll men hade lite kalorier över så det blev en knäckemacka med mjukost och paprika. Köpte expressens 5:2 dietbok och där fanns många recept jag ska prova.
Har precis ätit två Finn Crisp med baconost på, de satt som en smäck måste jag säga nu efter fastan. Jag äter aldrig frukost i vanliga fall och det är ett av mina mål i år att vänja mig vid att äta åtminstone lite. Detta för att inte bli godissugen framåt elva och köpa choklad eller något på jobbet innan lunch. Som sagt, fastan igår gick bra, men det känns lite tufft att det kommer en ny fastedag redan imorgon. Jag tror det passar mig bra att fasta måndag och torsdag, lagom med tid emellan. Men nu är det som det är denna veckan, så nu får jag bita ihop. Nu iväg till jobbet, pepp till er alla!
MikaTela: vad var det du åt tidigare på dagen, då du klarade å vara mätt och ha 300kcal igen? Tror vi är flera som funderar...!! :) PF is the bomb(!!!!) alltså!!! Min kropp mår superbra av det!!!!! Lycka till till er alla!!!
Hej alla! Vad är en PF? Thyndra jag tycker det är bättre att inte väga och mäta, nu lagar jag helt vanlig mat och tar upp en portion som jag tror jag ska bli mätt på, frukost och lunch äter jag alltid samma. Tidigare så fick jag ibland tvinga i mig mer mat än jag ville ha och mindre när jag hade velat haft mer. Dessutom fick jag äta själv när alla hade ätit färdigt innan jag hunnit väga och mäta och skriva upp. Innerst inne vet man vad som är lagom, men det gäller att vara ärlig och inte ta mer än en gång även om det är jättegott. Jag kommer inte att fasta tisdag och torsdag igen, det är lite för tätt så det blir måndagar och torsdagar hädanefter. Hoppas ni får en fin dag :-)