Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Hoppar in på denna tråd...inget fastande sen den 16/12 och heller inget vägande. Första fastedagen blir den 7/1 och första vägdagen den 10/1 ! Men har hållit mig till lchf-kost sen den 27/12 dock alldeles för mycket lchf-snask för att det ska ha gett nån bra effekt på vikten...magen blev dock glad :-) Har dock haft andra konstiga "ryckningar" ( känns som bebisens första sparkar typ) i magen sen nyårsafton, känt mig trött, superirriterad ( jättekort stubin) hela december ...sökte lite på symtomen och fick fram magnesiumbrist....kan fastandet orsakat detta? ....Har ju mått bra under sommar/höst när jag fastat...hade en riktig topp-period i november då allt kändes väldigt bra... Har börjat äta tillskott nu för att se om det hjälper.....Äter ni några extra vitaminer och mineraler? Lycka till alla :-)
Hoppar med här om jag får. Hade bra resultat med 5:2 i våras och höstas men sen har jag haft svårt att få till det. Behöver ny inpiration. Äter 3 små mål. Frukost: Kaffe med 1 Finncrisp med mjukost och paprika. Lunch: soppa eller omelett. Middag: kyckling eller fisk och kokta grönsaker + sallad. Dryck: vatten. Mellanmål: kaffe latte. Kvällsmål: en kopp buljong om jag behöver.
Övriga dagar äter jag lågkolhydratkost. 50% fett och 25% vardrra av protein och kolhydrater.
Slarvar så mycket, men nästa fasta är på måndag och sen är vardagen här igen :)
Kul om vi blir måååånga! ...och kul om jag vågar väga mig snart igen... *haha*
Jessand: Jag äter D-vitamin med kalcium framför allt för att jag blir så "låg" under hösten och vintern. Jag började med D-vitamin förra hösten och kände en otrolig skillnad, helt plötsligt hade jag ork och lust att göra saker och inte som tidigare någon form av björn i ide.Jag äter även magnesium dagligen. Jag började med det efter att jag fick hälsensinflammation i både fötterna och min kiropraktor tyckte att jag skulle pröva det. Tidigare kunde jag vakna av att jag hade kramper i vaderna, det har jag inte längre. Magnesium är ju "snällt" mot både leder och senor.
Tack för respons Lassas , då ska jag komplettera med D-vitamin och kalcium och se om jag blir mer pigg och energisk igen och slipper dessa muskelryckningar, eller vad det nu är i magen.
Är det någon som har provat på att rensa ur kroppen med Vattenfasta? Funderar på att prova från imorgon och fyra dagar framåt. Vattenfasta 4 dagar minus 4 kg Att vattenfasta är en mycket god idé att starta ditt nya hälsoliv med! Framförallt gäller det alla som upplever det svårt att gå ner i vikt och inte får de resultat de önskar. Vid vattenfastan återställs en riktig hormonell balans i kroppen där vi frigör hjärnan och får igång fettförbränningen ordentligt. Jag rekommenderar att man vattenfastar 4 dagar för att sedan successivt trappa upp med proteiner, grönsaker och fett. Därefter är det betydligt lättare att hålla sig till en lågkolhydratskost och du har en förbränning på topp! Kroppen är faktiskt bättre utrustad för att klara av för lite mat än för mycket mat. Det som händer dessa dagar är: Dag 1: Kroppen förbränner alla kolhydrater Dag 2 och 3: Förbränner protein Dag 4: Kroppen sparar på proteinet och börjar förbränna fett. - See more at: http://ulrikadavidsson.se/mandagsfragan-oka-din-forbranning-med-vattenfasta#sthash.Znt98QOt.dpuf
Åt just glass. Varför, lixom!?
sthi, jag har provat att fasta "på riktigt", planen var att fasta i tre dagar för att rensa ut kroppen. Tyvärr har jag migrän och efter en dag var jag så sjuk att jag inte stod ut längre. Däremot tror jag att det då och då kan vara nyttigt att rensa kroppen, hade jag bara stått ut till nästa dag hade det förmodligen blivit bättre i huvudet. Lilltuss, förmodligen för att det är gott med glass ;) hoppas du njöt av den. Imorgon är det första fastan, idag när jag var och handlade köpte jag både köttbuljong och grönsaksbuljong. Tänkte gå med de andra ut i matsalen när de äter lunch och då dricka en kopp buljong.