Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Välkommen syster66 och alla andra som vill vara med. EliseS Här på MD, du har kanske haft bättre koll än jag :) Så det är kanske inte så nytt, men för den som nästan aldrig kollar så är det :)
Fastedag nr 2 denna vecka. I dag ugnstekte jag lax till lunch till det gjorde jag broccolimos som blev himla gott. Jag hade i lite vatten och lite smör och rapsolja som jag sedan mixade,. Helt klart ett gott alternativ till bara kokt broccoli, totalt blev lunchen 286 kcal. Till middag gör jag broccoli och vitlökssoppa som är en stooooor favorit hos oss. (undra om man kan äta för mycket broccoli??????) Hepp och Pepp till alla.
Burrrrr, blir frusen på fastedagarna.
Jag hoppas också jag får vara med här! Jag kör också andra fastedagen idag. Till lunch blev det finncrisp med tonfiskröra och till kvällen blir det köttfärs med vitkål, morötter och lite chilisås. Känner igen mig Issen blir också lite frusen fastedagarna:) Broccoli är alltid gott Lassas! Vad har du mer i soppan? Har varit ute och gått en långpromenad med hunden på 1 1/2 timma så det smakade bra med lite kaffe och finncrisp när jag kom hem. Pepp!!
madde05 Jag har i lök, vitlök, creme fraiche etc. du hittar receptet här på matdagboken, helsmarrigt.
Hänger på här jag oxå om det är ok *ler* Tänkte försöka att bara äta "naturdiet" på fastadagarna, någon som har provat det? Lycka till alla!
Två avklarade fastedagar :)) och nu väntar barnfri helg med lite "kvällsmys "med mannen och jobb, egentid på dagen då han pluggar :) Planerat en mathelg i lchf-anda...,,
Jag brukar ha naturdiet om jag fastar när jag jobbar maf69. Idag så lyckades jag göra världens godaste rotmos och julskinkan är supergod. Så efter ett hårt pass på F&S var det så gott !!! Nu hoppas jag att vågen är snäll mot mig imorgon bitti :)
-0,6 men jag var tvungen att väga mig på em, vart har alla tagit vägen? Trevlig helg önskar jag er alla!
Vardagarna går bra tycker jag och inga problem med fastedagarna. Helgerna är dock värre med god mat och vin. Imorgon blir det dock afrodans, ska bli kul.