icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    1186 inlägg
    13 januari 2014 11:53

Fasta idag! Pepp och lycka till alla som fastar!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    13 januari 2014 12:03

Fastar idag också, gick upp kl 6.00 för att hinna med lite frukost. Klockan 13.20 ska jag vara på ultraljudsundersökning och får varken äta eller dricka 6 timmar innan. Kommer att bli en hungrig och törstig dag ;) Peppar till alla som fastar.

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    13 januari 2014 13:28

*PEPP* Måndag... många fastar. Jag oxå! :-) Inte hungrig (man blir ju inte det när man kör kombo med LCHF) MEN FRYYYYYYYYYYSER! *brrrrrrr*

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    13 januari 2014 15:37

Ja här är det också fastedag i dag. Behövs verkligen efter helgen mat och vinintag:) Men håller med Lilltuss fryser som attan jag också. Nu har vi fått kallt ute också, ska ta en kopp te och se om jag kan få upp värmen lite. Pepp!!

• Veteran
    5155 inlägg
    13 januari 2014 20:09

Fastar idag och det går jättebra, har ätit rotmos och julskinka nu så dagens matintag är klart. Nästa fasta blir på på torsdag. Sen tror jag att det måste bli söndag igen istället för måndag. Jag fuskade helt enkelt för mycket igår. Det är så svårt att få stopp på helgen. Bättre att stoppa direkt efter lördagen än att dra ut fusket över söndag också.

• Veteran
    1356 inlägg
    13 januari 2014 21:21

Här har det också fastats idag. Det har gått bra med maten, men jag håller verkligen med er som skrivit om att ni fryser ... jag har gått omkring och huttrat hela dagen. Snart kallar sängen, ska lägga mig och läsa ... skönt! Ser fram emot frukosten imorgon :) Pepp till er alla

• Engagerad
    94 inlägg
    14 januari 2014 10:12

Fastade också igår och frös jag med både pga det, en begynnande förkylningen och denna vinter som kommit till oss... Fastedagarna har fungerat över förväntan efter julens paus...kanske beror på att jag även är mer strikt med lchf:ande sen 27/12 ( eller vad tror du Lillltuss :-) ? ) Fuskar inte ens på helgen för tillfället....får lite bröd och fikabrödssug emellanåt, men försöker tänka på känslan i min mage när jag ätit nåt sånt = Inget behaglig. Första vägningen i fredags kändes också helt ok 58,7 kg så nåt halvkilo över jul...låg ju innan jul mellan 57-58 kg....börjar även må bättre vad gäller övriga konstiga symtom så mina vitamin-intag kanske hjälper!? Idag blev det goda kesobröd till frukost, mums! Nästa fastedag torsdag för min del också som en hel del av er andra och mitt hopp är att vara tillbaka under 58 kg på fredag! Lycka till alla :-)

• Engagerad
    67 inlägg
    14 januari 2014 11:13

Min första vecka resulterade i -3,7kg!? Helt otroligt. Fastade tisdag och söndag. Kände att om jag inte började äta/dricka blev jag inte hungrig. Tog första och enda soppan kl 18, alltså blev det 110kcal den dagen. Jag skulle nog kunnat hoppa över den också, men trodde jag var tvungen att få i mig något så inte förbränningen stannade av. Någon som vet?

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    14 januari 2014 19:38

Heja Jessland: Det var galet modigt att ställa sig på vågen... *hehe* Funderar på om jag ska vara så wild`n`crazy att jag vågar hoppa upp på min på fredag? Fastar på torsdag igen, så... Kanske! Ska bli spännande att se hur det står till. Typ. Och, ja. Jag tror ju som bekant stenhårt på att LCHF i vanliga fall gör fastedagarna enklare. Kul att nån annan testat och känner likadant. :-) En fråga till er alla... är det någon som "bara" äter middag på fastedagen - och inte är petnoga att räkna kcal? Hur funkar det? Har en bekant som gör så - äter middag som vanligt med familjen. Ska visst funka kanon. Jag har nog börjat göra mer och mer så också. PEPP!!!

• Veteran
    1356 inlägg
    14 januari 2014 20:49

Lilltuss, jag har en kollega som äter middag som vanligt med familjen men fastar resten av dagen. Hon räknar inte men försöker fylla tallriken med mycket grönsaker. Hon har gått ner 10 kg sedan i maj. Hon mår superbra. Men har dock ändrat till endast en fastadag i veckan för hon har svårt att stoppa sin viktnedgång.