icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    1186 inlägg
    16 januari 2014 18:34

maf69: Om man alltid väger sig fredagar efter fasta, så jämnar det ut sig i längden. Dessutom tycker jag att det hjälper mig att inte överäta på helgen, jag väger mig på måndag efter helgen också för att veta hur mycket jag går ner på fastedagen. Kul att det kommit så många nya till tråden :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    16 januari 2014 20:57

Ja, Välkommen alla nya !!!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    17 januari 2014 07:32

Wooo! Mitt julsyndande har redan jämnat ut sig! *glad* -0,1 sen 20 december. Inte ett +! Planen ligger alltså fast... - 6,5 kg till på 5 månader, med sikte mot BMI 22. Medveten om att det brukar gå segare på slutet... Ska bli spännande att se hur min hemmasnickrade metod funkar... LCHF med fusk + 5:2.

• Mycket engagerad
    332 inlägg
    17 januari 2014 08:32

Godmorgon! Fastan gick åt skogen, satte mig och stekte raggmunkar åt dottern och så klart åt jag 2 själv *suck* Vägde mig idag -0,7 kg riktigt bra tycket jag *ler* Paloma du har så klart rätt :-) jag ska väga mig på måndag oxå, tack för tipset.

• Engagerad
    63 inlägg
    17 januari 2014 08:51

Jag firade -10 kg med 5:2 igår :-) Är nu "klar" med ett bmi på 21,5.

• Veteran
    5155 inlägg
    17 januari 2014 09:24

Grattis sofpau !!! Min dotter kör 6:1 när hon väger som hon vill och känner hon att hon har ätit lite för mycket nån vecka så kan hon kör 5:2 nästa. Det verkar fungera bra :) Grattis maf69 skönt med - på vågen !!! Grattis Lilltuss va skönt att ha klarat julen utan +, jag har fortfarande lite kvar till vikten före jul. :) Minus 1,4 kg blev det på mig idag och nu är det 1,3 kg kvar tills jag kommit ner till vikten före jul. minus 22,1 kg sen början av juli och en vikt som ändå inte gör mig handikappad gör att jag inte känner mig speciellt stressad längre. Det känns mycket lugnare och det får ta den tid det tar :)

• Veteran
    1186 inlägg
    17 januari 2014 09:25

Grattis sofpau!!! Denna veckan blev det -0,5kg. Nu har jag 2.9kg kvar innan jag når min målvikt på 74kg, jag hade en toppnotering den 2:a januari på 79,3kg och nu väger jag 76,9 så - 2,4 på ca 2 veckor. Jag tycker det funkar jättebra att inte räkna kalorier de dagarna jag inte fastar, det blir inga stora skutt ner, utan det ligger på ca 0,5kg/vecka. Jag anpassar inte måltiderna till att bli speciellt smala, utan jag lagar helt vanlig mat och anpassar mina portioner till att bara äta en normalportion och mer grönsaker jämte. Jag fyller ofta ut mina matportioner med kokta morötter, blomkål och broccoli. Det är helgerna som är svårast, då glider man lite på både portioner och vad man stoppar i munnen. Hoppas det har gått bra för er andra också, hoppas ni får en fin fredag trots snöstormen.

• Veteran
    5155 inlägg
    17 januari 2014 09:29

Grattis paloma !!! Det fungerar riktigt bra för mig nu också att inte väga och skriva in allt. Det ser ut som om jag gör som du. Jag känner gott hopp om att klara det här nu :)

• Veteran
    1186 inlägg
    17 januari 2014 09:29

Grattis Thyndra! Det verkar funka att inte räkna kalorier för dig också, -1,4kg är ju jättebra :-) Grattis till alla andra också!

• Engagerad
    63 inlägg
    17 januari 2014 12:49

Tack så jättemycket hörni :-) Jag kör vidare januari ut, har en hälsomånad med sambon. Sen blir det nog till att testa 6.1! Grattis alla andra till era minus!