icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    17 januari 2014 14:28

sofpau: Snyggt BMI. Grattis som bara den! :-) ...igår fastade jag och var superstrikt. ...ikväll ska jag äta tacos och kolla rockband. Ombytligt liv man har... *yeay* :-)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    17 januari 2014 15:44

Här blev det minus också den här veckan 65,6 så -0,8 kg. Det känns bra i alla fall men har ett par kg kvar som jag åt upp i dec eller rättare sagt började fuska redan i nov och fortsatte sedan i dec också! Duktiga ni är alla Ett stort Grattis!!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    17 januari 2014 18:56

Fastar idag och fredagar är väl inte optimalt men ibland blir det så. Fryser som vanligt! Grattis alla som går ner i vikt, det blir invägning fler mig imorrn.

• Engagerad
    94 inlägg
    18 januari 2014 16:38

Grattis sofpau ,maf69, LillTuss , Thyndra, paloma för fina viktresultat! Hoppas jag inte glömt nån... Själv hade jag bara tappat ngr hg till i fredags (58,3 kg), har dock haft grym träningsvärk sen onsdagspasset så hade kanske varit mer nedgång annars ,men hoppas på under 58 till nästa vecka istället! Idag har jag och barnen åkt pulka i 2 timmar , mycket pulsande upp för backen och frisk luft :-) Sen har jag bakat Lchf-snickers, kladdkaka ( till svärmors födelsedag imorgon) och jordnötskakor ala lchf till fikat nu i em ( riktigt goda). Jobbar på att äta lite mer eftertänksamt under helgerna dvs verkligen känna efter om jag verkligen är sugen innan inte äta bara för att......då kanske jag snart kan gå över till 6:1 .......tror det är helgätandet som gör att jag inte går ned speciellt mycket av 5:2 utan endast håller vikten. I och med att jag är i mål gör ju inte det nåt men skulle ju vara skönt med bara 1 fastedag.. i alla fall vissa veckor :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    19 januari 2014 14:39

Igår så åt jag som om jag hade betalt för att äta. Idag så är det fasta :) klockan 4 är det cirkel fys på friskis&svettis. Sen är det dags för rotmos :) Måndag imorgon, bra med vardagar för då kan jag hitta på någon anledning till att fuska :)

• Veteran
    1356 inlägg
    19 januari 2014 15:53

Här blir det fasta imorgon. Men innan dess blir det ett pass på Friskis o Svettis ikväll. Har kommit in i träningen, känns riktigt bra tycker jag. Thyndra, rotmos är bara så gott. Tyvärr är jag den enda i familjen som äter det så det blir inte så ofta jag äter det. Pepp till alla!

• Veteran
    1186 inlägg
    19 januari 2014 16:59

Hade jag fått betalt för att äta, hade jag varit rik :-) Jag kanske inte precis vräker i mig, men helt fel saker, kladdkakemuffins med grädde, fondant och annat gott. Så blir det när jag bara har några kilo kvar, tur att det är fasta imorgon.

• Veteran
    5155 inlägg
    20 januari 2014 00:35

Fastan idag har bara gått bra, även fast det har blivit cirkelfys och promenad. Och en hel massa ofrivilligt torkande av golv :) Fetis50 gör rotmos och ha dom dagar du fastar, det är så lite kalorier i det :) paloma, lycka till med fastan imorgon till dig och alla andra som fastar !!!

• Mycket engagerad
    332 inlägg
    20 januari 2014 08:50

Fastadagen nr 3 har börjat, hoppas att det går bättre än dag 2 *suck* Ställde mig på vågen nu på morgonen och jag hade inte gått upp något sedan i fredags så jag känner mig nöjd :-) Lycka till nu i veckan!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    20 januari 2014 09:24

Måndag = fastedag. Hepp och Pepp till alla som fastar.