Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Tack Paloma och ni andra. Ja, jag är tacksam för att jag kan motionera :) det är skönt och man känner sig onekligen piggare efter en omgång. Och som du säger, andra ber inte om ursäkt för att dom trycker i sig godis ibland. Pepp alla, idag har jag skött mig bättre och känner mig nöjd :) Köp en burk köttsoppa Jessand, det är lite kalorier :)
Hej gått folk !! Det blev sen middag idag. Bra för imorgon så är det fasta :)
Antar att jag inte är ensam om att fasta idag. Nu är det andra veckan jag kör 5:2 efter ett uppehåll när jag låg på sjukhuset och julen. Det var lite tufft de tre första gångerna men tror nog att jag är igång igen. Lite tokigt blev det nog igår med middag klockan halv sex. Vanligtvis brukar vi äta middag vid 19-tiden men i går skulle min man spela pingis vid sju så..... Pepp pepp till alla fastare!
Jag fastar också som vanligt på torsdagar, börjar vänja mig vid att äta mindre och brukar inte känna mig hungrig. Det går segt med att gå ner julkilona, är inte tillbaka på 76 kg ännu. Lycka till alla fastare!
Fasta här oxå. Bra! Har ätit mackor (!) två kvällar på raken. Ryvita med smör och ost. Känns inte så LCHF, va!? ;-)
Fastedag i dag också. Gick och lade mig igen när barnen gått till skolan, var så himla kallt och ruggigt tyckte jag.(som nattjobbare är jag alltid morgontrött) Nu ska jag gå en långpromenad med hunden och sen äta lite. Paloma jag har inte heller gått ner mina julkilo. Men visst ska vi klara det!! Pepp!!
Försök till fastedag här med idag men har ingen aning om kcal på min lunch...en väldigt krämig räksoppa ca 2,5 dl, en loka och en kopp kaffe :-) Har säkert förbrukat de 500 kcal på den så får se hur det går om jag klarar mig utan mat resten av dagen eller ej. Angående vikten så är den helt fast sen i måndags....vågen stannar på exakt samma men mina mått är som de varit när jag vägt 2 kg mindre så jag tror det har med mitt träningsuppsving att göra! Så tror inte på under 58 kg imorgon heller....:-( Pepp från mig med till alla fastare och alla som inte tappat julkilona än :-)
Jag har också nåt kilo kvar från julen. Får se vad vågen säger imorgon. Det blev rotmos med fläskkotlett åt mig idag. Lite kalorier och gott :) Tränade på gymmet i morse och det gick jättebra. Snart dags att ge mig iväg ut i kylan för hundarna vill absolut ut, fast det är -13. eller dom vill inte bara ut för det är bara att öppna dörren, dom vill ha mig med också. Jippi vad jag är glad över min täck kjol :)
madde65: jag ger inte upp, jag slarvade lite för mycket förra helgen. Det får ta den tid det tar, det fins väl inget slut utan man kommer väl alltid att gå upp över helgen och sköta sig bättre i veckan :-)
Vågen var snäll nu i morse. -0,6 sen förra veckan. Fast jag tyckte jag syndade lite väl mycket i helgen som var... *GLAD* Pepp till alla! Hur har det gått för er?