Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Tack Thyndra! Lycka till och pepp till er andra som fastar :-)
Det går galna mängder varmvatten denna fastedag. (Som vanligt, alltså.) Just nu, när jag är på jobbet, dricker jag varmt vatten... ...men när jag kommer hem ska jag BADA varmt! *brrrrr* PEPP till alla! WE CAN DO IT! :-)
Här är det också fastedag i dag. Vecka nr.3 påbörjad. Duktig du är maf69 som inte gått upp över helgen. Blir så himla trött på mig själv att jag ska äta för mycket på helgerna. Suck!
Fastar också idag. Är det nån mer som inte tappar i vikt? Jag tycker att jag bättrat mig och inte äter lika mycket på 5 dagarna men det hår inget bra för mig.
Issen det jag känner är att jag äter fel dom andra dagarna. Skulle behöva skärpa mig framförallt på helgerna. Vikten går sakta neråt men åt upp mig ett par kg över dec så tycker ändå att det går trögt. Men vi får kämpa på så ska du se att vikten går åt rätt håll. Pepp!!
Jag äter också lite för mycket på helgerna, skärpning behövs för att nå målvikten :-) Pepp!
Jag spårade ur igår, inte vanligt att jag gör det. Så jag får nog vara glad om vågen vill vara snäll och visa lite minus på fredag. Som tur är fuskar jag inte med motionen :)
Thyndra: Det känns som alla trillar dit lite med jämna mellanrum, du har tur som kan motionera som du vill, jag får hålla tillgodo med enstaka promenader pga. min onda höft. Det har hållit sig dessa två dagar, men ett litet felsteg så är det tillbaka igen. Vi är ju inte mer än människor med samma sug som de som inte har övervikt, och dom äter både det ena och det andra utan att be om ursäkt :-)
En till som äter lite för mycket på helgen....försökte skärpa till mig denna helg tyckte jag ,men hade ändå gått upp över helgen :-( Sen känns det som när jag börjar komma igång med träning mer regelbundet så går inte vikten nedåt på ett tag... Hade ju velat komma tillbaka till mer 57-58 än 58-59 kg även om det inte har nån större betydelse egentligen :-) Fastade igår och nästa dag blir på torsdag , trots utelunch , såg att de hade räksoppa vilken jag hoppas man kan räkna ca 3-350 kcal på den och sen ha till nån kcal-snål middag, nån som har nåt förslag?
Då är det segt för flera då. Jag promenerar 1 timme varje dag men det slinker ju också ner en och annan chokladkaka om jag ska vara ärlig. Jag har inte mycket övervikt utan behöver "bara" tappa ett par kilo men det verkar svårt. Men, jag äter inte 5:2 i första hand för att gå ner i vikt uran för att jag tror det är nyttigt!