icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    27 januari 2014 12:30

Tack Thyndra! Instämmer med Paloma ... JOBBIGT att frysa så här mycket! ...och gjorde samma grej vid grönsaksdippet... ...och håller tummarna för att två fastedagar till nästa vägning gör susen i alla fall. :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    27 januari 2014 12:31

Här har vi inte så kallt idag och jag rensar köks skåp så då håller jag värmen, fast jag fastar ju inte heller........ gårdagens fasta gick i alla fall super. Inga problem alls !! Tack och lov så skönt :)

• På gång
    20 inlägg
    27 januari 2014 13:11

Får man hoppa in här??? Hoppas det =) Jag är nybörjare på det här med 5:2. Är på min 2:a vecka bara men tycker att det går bra!!

• Veteran
    1186 inlägg
    27 januari 2014 13:15

Alla får vara med här Mullig82, välkommen!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    27 januari 2014 14:46

The more, the marrier! Välkommen Mullig82! Hur väljer du att köra 5:2? Själv lägger jag "alla ägg i en korg" och äter bara middag på mina :2 dagar. (Må, To)

• På gång
    20 inlägg
    27 januari 2014 15:27

Tackar!! Jag fastar mån & tors och väger mig fredagar. Tar något gott på helgen om jag känner för det! Jag delar upp mina kalorier...äter 2-3 gånger. Provar mig fram med lite olika recept. Gillar ju Ulrika Davidssons recept & böcker!

• På gång
    44 inlägg
    27 januari 2014 17:07

Hej, så många likasinnade :)! Här är en till som kör någon slags LCHF/5:2/16/8-variant - funkade alldeles jättefint i höstas men så slant jag på något i december (en lussekatt tror jag..) och föll i sockerträsket. Vägde mig i morse (jösses!) och blev supertaggad! Har ca 20 kg som jag vill bli av med och jag siktar på ett BMI på 23.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    27 januari 2014 20:35

Klarade av min fasta igår. Tror det passar mig att fasta på söndagen gör att få ett slut på helgsmarret.

• Engagerad
    94 inlägg
    28 januari 2014 08:46

Önskar välkommen till nya i tråden. Jag fastar på och äter typ lchf men vikten har parkerat sig...troligen pga av träningsupptrappning för annars borde den gå lite nedåt tycker jag! Inväntar ju att den ska stå på 57-58 kg för då är tanken att gå ned till 6:1....men verkar som jag får vänta trots att det bara är nåt kilo :-) Fastedag igår....kesobrödsfrukost idag :-) Nästa fastedag på torsdag och då tänkte jag göra rotmos, nåt bra kcalsnålt "recept" på det Thyndra ? :-) Tycker det drar iväg med potatisen, tänkte ta väldigt lite potatis i mitt då jag ju inte äter potatis i vanliga fall. Kokar du i buljong ? Jag brukar ofta koka nåt kött till och använder då den buljongen. men nu ska jag ha kassler till och har ingen köttbuljong. Jen BH ..föll också i sockerträsket i december men har sen 27/12 levt lchf-style igen :-)

• Nykomling
    1 inlägg
    28 januari 2014 10:01

Hej alla glada - I dag ska även ja köra igång 5:2. Ska tydligen vara kolesterolsänkande vilket jag enligt min husläkare behöver göra. Trots kolesterolsänkande matintag och normalvikt(ig). Vill inte käka statiner. vi får se vad detta kan leda till. Äter en grape på morgonen och soppa lagat på: tomat, lök, paprika, vitkål och liiiite potatis, till lunch och kvällsmat. blir utrymme över till två :-/ vältuggade paranötter innan läggdags också. Tisdag och torsdag ser ut så. Tjing tjing på Er