icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• På gång
    20 inlägg
    30 januari 2014 08:40

Fastedag här också....Måste åka och handla, känns inte så roligt. Men men har ju en familj som INTE ska fasta idag =) Lycka till och hoppas att det går bra för alla!

• Veteran
    5155 inlägg
    30 januari 2014 09:09

Jessand, det är en svacka här också. Men dagen idag ska jag klara. just nu gruvar jag mig för att gå ut och gå. Det är så kallt ute och blåser, ändå vet jag ju att det blir bättre bara jag kommer in i skogen. Snart så är det bara att gå ut :) Mullig82, risken att man handlar lite för mycket tycker jag när det är faste dag. Jag har börjat dagen med kaffe, det blir rotmos och lax till mat ikväll. ingen bra kombination men det går ner i alla fall :) Pepp Pepp !!!

• Veteran
    1186 inlägg
    30 januari 2014 09:23

Fasta här också idag, jag har svårt att komma ut och röra mig i snön, halkan och blåsten jag vill inte riskera att halka. Maten denna veckan har jag skött bra, men det beror mest på att jag har så långt till affären och inte kan köpa onyttigheter. Semletider är det också nu, så snart blir det till att äta en sådan också. Ni som ätit fel eller för mycket misströsta inte, snart är det vår och då blir allt lättare både med mat och motion. Lycka till med fastan idag!!!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    30 januari 2014 10:33

Här fastas det också....måste också åka och handla, det ekar när man öppnar kylskåpsdörren. Tror nog att jag hellre åker och handlar idag när jag vet vad jag ska äta idag. För mig är det värre de fastefria dagarna, då är det lätt att det slinker med både det ena och det andra. Vet inte varför men nu är jag hungrig och frusen hela tiden och värst är det 5-dagarna. Undra om det kan bero på att det är så kallt. Hur som Hepp och Pepp till alla fastare.

• Engagerad
    63 inlägg
    30 januari 2014 10:51

Mitt tips till er alla som tycker att det står still. Testa att göra såhär: 2 dagar per vecka: ät 500 kcal 3 dagar per vecka: ät "vanligt" fast ändå mindre, kanske 1300 kcal 2 dagar per vecka: tex fredag o lördag, unna dig det du längtat efter Jag tror inte på att man kan äta helt fritt under fem dagar, och fasta två. Det räcker inte riktigt, iaf inte om man har dåliga matvanor i botten. Hoppas ni alla når ert mål :9 Kram!

• Veteran
    1186 inlägg
    30 januari 2014 12:29

sofpau: Jag äter 500 kcal 2 dagar, sedan äter jag vanlig mat i lagom portioner ätdagarna och fredag, lördag och söndag kväll äter jag både chips och choklad i måttliga mängder. Jag överäter sällan fram till kvällen någon av dagarna, om det inte är något speciellt som händer. Det funkar så för mig och jag går ner i rätt lagom takt, att variera dagarna med mer och mindre kalorier brukar göra att jag går ner bättre i vikt. Vi kommer att lyckas allihopa men det det tar bara olika lång tid :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    30 januari 2014 13:32

sofpau, det är så jag försöker göra. Och det har fått bra.... men...... dom sista veckorna....

• Veteran
    1186 inlägg
    30 januari 2014 13:50

Det ser konstigt ut det jag skrivit, jag menar inte att jag överäter på kvällarna utan att det blir lite mer slarv fre, lö och söndagkvällar :-)

• Engagerad
    94 inlägg
    30 januari 2014 15:55

Brukar köra som du beskriver sofpau...tror inte heller på att man kan äta helt fritt 5 dagar och gå ned i vikt ,dock har jag faktiskt tappat vikt förut genom att äta: 2 dagar med 500 kcal, 3 dagar med ca 15-1800 kcal och 2 dagar med 2500-3000 kcal! Men icke nu... Idag blev det i alla fall en 16:8 dag för mig och därmed en 6:1 vecka för min del och om jag känner min våg rätt lär den visa 59 kg imorgon med :-) Men efter imorgon så är det vågstopp till den 28/2 då dennes siffror bara påverkar mig negativt just nu och jag är ju typ i mål vad gäller vikten. Kommer köra nästa vecka 6:1 och ev. försöka köra lite 16:8 på vardagarna och ha nån "lågkcal- dag" /vecka (ca1000 kcal). Får se om jag kör så i februari för att se vad det ger för resultat. Ska jag gå på mått och känslan i min kropp och kolla av vågen nån gång per månad.. hur jag nu ska klara det! Lycka till alla med fastande. viktnedgång och motivation :-)

• Engagerad
    63 inlägg
    30 januari 2014 16:13

Okej då låter det ju som att vi alla är på samma spår :-) Bara att kämpa på :)