Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Jag tycker det är oundvikligt att gå upp över helgen, annars får man leva strikt hela tiden. Håller det i längden? Nej jag tror inte det, för alla dagar är inte likadana och om man aldrig ska få unna sig något utanför ramarna, då är man nog för fixerad vid sin vikt och sitt matintag. Det är skillnad på att släppa iväg och alltid slarva och äta fel, men att någon gång i veckan kunna äta det man vill ha är att anpassa sitt liv så att det ska hålla i längden. Jag själv känner mer sug och vill ha onyttigheter om jag vet att jag aldrig får äta sådant igen, det blir mer som ett måste då. Sedan ska man gå runt och känna dåligt samvete för man har gjort något avsteg från sin plan. Nej välj ut vad du vill ha och njut när du äter det, sköt dig resten av tiden så blir det nog bra i längden.
Håller med dig Paloma!
Jag håller också med dig eller er =) Klart att man ska kunna äta gott också! Och sen i morgon är det fastedag igen och inget fuskande! Kram på er!
:-)
Fasta för mig idag. Hittills inte några problem och nu blir det cirkel fys mellan 4-5. Och strikt imorgon. Frukost lunch, sen funderar jag på att koka soppa och rotmos på eftermiddagen. Vill inte gå tillbaka till att väga maten igen så det gäller att fixa den här veckan nu !!!
Hopas det går bra Thyndra!
LillTuss har tänkt försöka börja med att väga mig en gång i månaden .då jag påverkas så negativt av vågen rent humörmässigt /psykiskt . Kan känna mig jättepositiv och glad över mitt ätande och tränande, men så säger vågen uppåt och då blir jag deppig. Är ju typ i mål viktmässigt så då kanske det räcker med att ha koll nån gång i månaden tänkte jag. Sen vet jag inte hur jag ska klara av att låta bli den.... Så mätning och vägning 28/2 nästa gång....16:8 må-fre ,6:1 alt 5:2. liberal lchf ( med max 4 fusktillfällen) är min plan fram tills dess! Håller med om "ät-teorierna" här ovanför :-)
Det har gått bara bra, jag är helt slut efter en timmes cirkel fys, det blev en naturdiet shake när jag kom hem och så apelsin o keso till efterrätt. Åh kaffe förstås :)
Dagens fasta är snart över. Det är ju egentligen lätt som en plätt men så tråkigt. Sen när jag väl får äta igen så tycker jag inte att det är så överdrivet gott. Nån mer med samma erfarenhet? Kommande vecka ska jag notera vad jag stoppar i mig övriga dagar, är nog mer än vad jag tror eftersom jag inte tappar nån vikt.
Jag tycker också man måste unna sig på helgen, men den här helgen har gått överstyr. Massor onyttigt. Mådde skitdåligt när jag gick och lade mig. Fattar inte varför jag måste stoppa i mig så mycket utan i stället kunna unna mig lite gott till mindre mängd!! I dag är det i alla fall fasta och det känns skönt. Har jätteont i halsen så blev en kopp te när barnen gick upp och kryper nog ner i sängen en stund till.