icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    3 februari 2014 08:57

Håller med dig Paloma och alla andra. Livet skulle vara bra tråkigt om man inte kan släppa lite på matintaget. Själv kör jag stenhårt måndag - torsdag. På fredagar och lördagar äter vi gott och dricker gärna lite vin till. På söndagen återgår vi till striktare ätandet. Jag är medveten om att på detta sätt tar det lite längre tid att komma i mål . So what, jag har inte bråttom, hellre att jag kommer i mål än att jag tröttnar på vägen. I dag är det fastedag och träning. Hepp och Pepp till alla :)

• Veteran
    1186 inlägg
    3 februari 2014 10:24

Måndag och fasta igen, skönt efter helgen att rensa ut lite av maten. Jag tycker det känns uppfriskande att inte vara helt mätt varje dag, och maten smakar så mycket bättre dagen efter fastan, det är inte godis och skräpmat jag längtar efter utan en god frukost. Lycka till alla ni som fastar idag!

• På gång
    20 inlägg
    4 februari 2014 17:29

Hej på er.... Känner att jag håller på att tappa motivationen!!? Vet inte varför...det gick ju så himla bra. Hela Januari har gått bra och sen bara...blläää!!! Egentligen så är det bara igår & idag som det har känts omotiverat... Ska försöka locka fram viljan igen! Hoppas det går bättre för er andra...

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    4 februari 2014 22:24

Hej på er. Var väldigt längesen jag var aktiv här i tråden, hoppas jag är välkommen tillbaka, haha. Jag har haft en dålig period och ätit i princip allt jag fått tag i och detta resulterar att jag nu är "hungrig" hela tiden.. vågen har också visat mitt frosseri, typ plus 5 kg.. känns inte alls ok.. jag som var så nära mitt mål innan jag började fuska. Hoppas jag hittar motivationen snart igen, är trött på att göra migsjälv besviken!

• På gång
    20 inlägg
    4 februari 2014 22:26

Jag känner samma....men funderar på att fasta redan i morgon (istället för tors). Vill få bort sockersuget direkt! Och som du säger...inte behöva känna sig hungrig hela tiden!

• Veteran
    5155 inlägg
    5 februari 2014 00:21

Vi får ge den här dåliga perioden sparken snart !!!!!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    5 februari 2014 20:41

Ett av mina mantran är: "det är bara att göra det så är det gjort sen." Har räddat mig många gånger när jag verkligen inte orkat ut på min dagliga runda.

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    5 februari 2014 20:49

Heja er! Idag skötte jag mat och träning bra tills jag kom hem, då drog frosseriet igång.. Jag förstår inte varför det ska envisas med att bli såhär?! Varför är jag så himla hungrig hela tiden? Känns som att jag aldrig kommer nå mitt mål. Hoppas veckan gått/går bra för er!

• Veteran
    1186 inlägg
    5 februari 2014 20:50

Issen: jag gör ungefär detsamma, ibland känns det som ena halvan av hjärnan säger en sak och den andra en annan. Den ena är lat, sugen på något onyttigt och den andra vill motionera och äta nyttigt, som tur var så vinner den nyttiga för det mesta :-) Vädret är så tråkigt och jag bara längtar till solen kommer fram, jag behöver ljus och värme nu. Fasta imorgon igen, och jag önskar er alla en bra fastedag.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    5 februari 2014 21:06

Blir fasta för mig också imorrn.