icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    1356 inlägg
    30 december 2013 14:58

Thyndra, jag hoppar med här och hoppas det är ok. Min första fastedag blir dock inte förrän 7 januari fram till dess ska jag äta sunt och röra mig!

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 15:01

Välkommen Fetis !! Alla kan hoppa med och det går bra att skriva även dom dagar man inte fastar :)

• Veteran
    1186 inlägg
    30 december 2013 15:02

Jag hänger så klart på :-)

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    30 december 2013 18:10

Jag vill också fortsätta att hänga med i den här tråden :) jag ser fram emot att komma igång igen efter nyår, har legat på latsidan nu ett tag!

• Nykomling
    6 inlägg
    30 december 2013 21:07

Jag är ny på sidan from idag... Får man hänga med?! Har liksom inte bestämt än om jag ska följa mina kcal som jag fått varje dag, om jag ska köra lchf, eller om jag ska köra 5:2 ihop med kanske LCHF... provade 5:2 någon månad i höstas. Funkade jätte bra, men mina ätdagar åt jag tyvärr för mycket :( Vilken diet förutom 5:2 kör ni?! Om ni inte kör nån diet hur många kcal äter ni i så fall era ätdagar?? Ursäkta många frågor :/

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 22:35

Hejsan Kickis :) Jag äter som jag vill och har lust med på lördagar, annars håller jag mig på ungefär 1300 kcal dom dagar jag inte fastar. För mig så fungerar det bra. Försöker att träna på Friskis&Svettis och gå promenader också.

• Nykomling
    6 inlägg
    31 december 2013 08:06

Hej, Jag och min man skall försöka oss på den här 5:2 dieten som alla talar så gott om. vi har köpt hem en bok och jag testar matdagboken igen( gjorde ett halvhjärtat försök att räkna kalorier ör länge sedan) Skulle vara jättetrevligt att få vara med här och se hur ni har det och få tips längs vägen. Det jag mest bekymrar mig över är hur jag skall klara av att vara hungrig, jag mår så lätt illa när jag inte får äta, men vad jag har förstått är det en vanesak.

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    31 december 2013 10:33

@Kickis72: Jag kör LCHF med fusk + 5:2. Funkar kanon! :-) (Fusk = Jag fuskar en kväll på helgen.) Lycka till allihopa! Nytt år, nya tag, nya krafter! We can do it! Själv har jag gått ner nästan 7 kg sen i början av september, och tänkte gå ner typ 7 kg till innan sommaren. G O T T N Y T T Å R ! ! !

• Veteran
    1356 inlägg
    31 december 2013 10:43

Bra jobbat Lilltuss! Själv gjorde jag ett halvhjärtat försök med 5:2 i höstas, det gick så där. Medan maken gjorde ett seriösare försök och kilona rasade av honom. Han räknade inte kalorier på sina ätardagar, men han åt automatiskt nyttigt. Han gjorde några stickprov och räknade kalorierna för att se så det inte stack iväg, vilket det inte gjorde. Det var nog mer så att det var i underkant. Han var noga med att äta frukt och mycket grönsaker. På fastedagarna åt han en gång och då åt han middag när han kom hem från jobbet. Detta hade jag tänkt försöka hänga på. Gott Nytt År till er allihop och lycka till!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    31 december 2013 11:25

@Fetis50: Så gör jag oxå, äter bara middag på mina :2 dagar. Jag klarar det eftersom jag äter LCHF och inte håller på å avlider av hungerkänslor hela tiden... Hade aldrig ens funderat på att köra 5:2 innan LCHF, då var jag hungrig hela tiden och hade aldrig klarat det. Mina :5 dagar brukar jag äta lunch och middag. Får oftast i mig all mat inom loppet av 8 timmar. Haha. Vad är det för metod jag kör då? 5:2, 16:8 och LCHF (med fusk)?