Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
I dag är det fastedag för mig, brukar ju annars köra måndagar och torsdagar men eftersom vi kryssade till Åland i går så får det bli idag istället. Har startat dagen med att skotta fram bil och infart i 1 timme. Har precis kommit in efter att ha skottat på jobbet i 40 minuter. Vet att jag måste skotta mer när jag kommer hem. Tror inte att jag behöver träna någonting idag eller?!?!? Snart ska jag ordna lunchen det blir pulled pork, kokt broccoli och råriven morot. Det blir tillsamman 332kcal och till middag blir det som vanligt tomatsoppa 170kcal, en mugg the på kvällskvisten gör att man inte här hungrig när det är dags att sova. Hepp och Pepp till alla som fastar. :)
Åt just en tårtbit. VARFÖR - lixom!?
Hej alla igen. Förra veckan blev det inte nån fastedag alls, motivationen var noll och inget verkade stämma. Så jag tillät mig själv hoppa över en vecka för att orka fortsätta. Idag är jag igång som vanligt och fastar. Åt gustafskorv och grape till frukost vilket totalt blev 300 kalorier. Och till middag ska jag äta hönssoppa och jag tror faktiskt jag har utrymme för en brödskiva till middagen också! :) Jag fastar tisdagar och söndagar, väger mig på fredagar. Brukar äta frukost (så sent som möjligt) och middag på fastedagarna.
Lilltuss: Det låter gott, njut och ta nya tag :-)
Tack Paloma! :-)
Då var snart ännu en fastedag till ända. Går fortfarande inte ner i vikt, irriterande!!
Issen: Skriver du upp vad du äter, kanske äter du för mycket eller för lite de dagar du inte fastar.
Jag brukar använda shape up appen de dagar jag fastar. Jag äter inte för lite övriga dagar men tycker heller inte jag frossar. Visst slinker det ner en del under helgen förstås. Hmm, ska kanske köra shape up även övriga dagar för att kolla upp hur mycket jag egentligen stoppar i mig.
Den här veckan har spårat ur, firat 25 år som hunduppfödare med semla i dagarna två. hittade en öppnad jordnötsrings påse som jag festat på varje kväll. Nu är den slut och det blir fasta imorgon. Men hur fredagens vägning kommer att se ut är jag inte säker på. Jag har i alla fall varit på F&S 3 dagar den här veckan och imorgon blir det en lång BP promenad. Jaja, jag tänker inte bråka på mig, det är gjort. Hoppas bara att jag hittar tillbaka till bra vanor igen utan att jag måste väga allt. Jag ska ge mig en vecka till. Kram och pepp alla som fastar imorgon !!
Tanken är fastedag idag men känner mig väldigt omotiverad till det och det mesta just nu....både vill äta lagom, bra och träna men det är segt med energin/motivationen,,,får tvinga mig till att ta mig iväg till träningen och äter nyttigt men vill gärna äta lite mer än tänkt hela tiden ( sugen och hungrig)...känns som att jag lika gärna kan köra 6:1 redan nu för vågen har verkligen fastnat på 59 kg. Nästa vecka blir det 6:1 då vi åker till Sälen på onsdag-söndag då lär jag ju i alla fall röra mig om dagarna automatiskt... Får se hur det blir idag än så länge bara kaffe i alla fall....hoppas ni andra har mer energi och motivation....