icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Veteran
    1186 inlägg
    24 januari 2014 08:23

-0,1 kg denna veckan och väger nu 76,8, jag ska inte klaga för i måndags vägde jag 78,5. Jag gick alltså upp 1,6 kg över förra helgen, och hade inte väntat mig något minus alls. Jag får skärpa mig denna helgen. Hoppas att det gått bra för er andra, grattis Lilltuss för minuset. Trevlig fredag önskar jag er alla :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    24 januari 2014 08:41

förutom tårta och smörgåstårta förra fredagen, godis på lördag och pizza, samt första urspårningen en vardag på måndag kväll med pizza och julskum så far jag nog vara tacksam över att stå stilla. 80, 9 kg. Vågen pendlade mellan 81,5 och 80,5. Sen så stannade den på 80,9 3 ggr så då fick det bli så. Vågen är inte gammal, men den pendlar otroligt mycket nu. Undrar om det är dags att byta den.. eller.... jag känner det inte ens som om jag bantar när jag äter 5:2. Tänkte just på det igår. Det känns så bra, visst har jag svårt när jag inte skriver in och väger det jag äter. Men när man fastar två dagar i veckan och missköter sig några andra dagar så går jag i alla fall inte upp i vikt. Vilket absolut hjälper. Inga fler okontrollerade urspårningar nu Tack !!! Jag är så glad för att jag har er, det är ju inte någon katastrof :) Trevlig fredag alla !!!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    24 januari 2014 11:27

Vägningsdag i dag och resultatet blev -0,1 kg. Efter att jag blev utskriven från sjukhuset hade jag gått upp 0,7 kg. Trots stenkontroll på maten och tränat riktigt ordentligt blev det bara futtiga 0,1 kg idag. Det kanske är så som min kära man säger, jag tappade så mycket muskler när jag var sjuk så det kanske är de som kommer tillbaka :) Nästa fastedag blir på tisdag eftersom jag och min man ska åka på Ålandskryssning på söndag, det är ju svårt att motstå när buss, hytt, frukost och lunch kostar 640:- för 2 personer! Antagligen får jag plikta för det näst fredag men....... Ha en underbar helg alla nu ska jag ut och skotta fram vår eldplats!!! :)

• Mycket engagerad
    332 inlägg
    24 januari 2014 16:45

Vägning och vågen visade 77,9 kg alltså - 1,4 kg, skit nöjd *ler*

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    24 januari 2014 17:41

Va duktiga ni är allihopa! :-)

• Engagerad
    94 inlägg
    25 januari 2014 07:50

Min våg har parkerat sig på 59 kg sen i måndags ( vägt mig varje dag ) trots två fastedagar har alltså inte ens vägt mindre efter en sån ! Så det känns som 57-58 är långt borta då det inte känns som den reagerar alls... Jag upplever ändå att jag skötte mig både i helgen som var och veckan. Möjligen gjort en miss bedömning på kcal från nötter så nästa vecka får bli väldigt sparsam på den punkten...hade känts psykiskt skönt att befinna sig på 57-58 kg:) igen. Grattis till er som fått glädjande vågresultat:)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    26 januari 2014 19:20

Har lärt kroppen att den ska stanna på högförbränning i helgen. (Läs: Druckit vin, ätit godis... mackor... ) :-) Imorgon: En :2 dag - ska faktiskt bli riktigt skönt! :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    26 januari 2014 19:47

Fastat idag och varit på en timmes cirkelfys på F&S, Tack och lov för det för fre-lör var inte nådig. Valpköpare på besök igår så det blev fika istället för mat. Inte så smart..... Det har i alla fall gått jättebra att fasta idag. Tack och lov !!!

• Veteran
    5155 inlägg
    27 januari 2014 08:30

Lycka till med fastan idag !!!

• Veteran
    1186 inlägg
    27 januari 2014 10:44

Tack Thyndra! Det är kallt som attan här, jobbigt att frysa så mycket när man fastar. Helgen har gått riktigt bra, utom igår kväll när vi skulle ha lite grönsaksdipp, det slank ner lite annat också som inte skulle ätas egentligen. ( chips, korv och ost ) Det blir som det blir med det, det är 2 fastedagar till nästa vägning, så jag håller tummarna. Lycka till ni som fastar idag!