icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Engagerad
    94 inlägg
    16 januari 2014 09:39

Fastar här idag också...."förkylningstendensen" lite bättre igår så jag tränade ....lite sämre idag efter ett mycket roligt pass :-) Hemmafastedagar + dag 2 (som idag) tycker jag är lite "jobbigare"..inte så sugen på soppa heller ( konstigt nog med tanke på halsen som är lite raspig och svidig) så jag funderar på nåt annat till lunch och 2 mål blir det idag. Måste äta lunch med lillfröken här hemma ( frukost brukar gå obemärkt förbi, men lunch tror jag hon skulle reagera på om jag ej åt). Hmm kanske skulle göra lite blomkålsmos till lunch med ngr skinkskivor... men först ett röj här inne och sen ut och skotta snö och bära pellets :-) Lycka till alla fastare:-)

• Veteran
    5155 inlägg
    16 januari 2014 11:25

Skotta snö och bära pellets låter som en bra motion Jessand. Jag ska försöka hålla igen och inte äta förrän ikväll. Vad det blir är jag inte säker på än. Det känns bra än så länge, 60 min BP promenad i snö har det blivit och både hundarna och jag är nöjda nu :)

• Engagerad
    76 inlägg
    16 januari 2014 12:59

Får jag vara med i denna tråd...trots att jag är sent ute. Jag har inte kommit i ordning än efter helgerna.... Pepp, pepp-kramar!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    16 januari 2014 13:15

Fastedag här med och invägning i morgon :)

• Nykomling
    1 inlägg
    16 januari 2014 14:41

Hej hopp! Tänkte klämma mig in i tråden om det e ok! :) Jag och min sambo började med 5:2 i måndags och fastar måndagar och torsdagar.. Jösses i måndags var de inga problem att fasta men idag när jag vakna var jag så huuungrig.. Hur gör ni när ni e jätte hungriga på era fastedagar? (dricker då inget kaffe..)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    16 januari 2014 15:01

Är jag hungrig brukar jag ta ett glas vatten och vänta ut eländet... Går över rätt snabbt. :-)

• Engagerad
    94 inlägg
    16 januari 2014 16:08

RundaMy jag tycker varmt vatten med lite citron kan hjälpa om man känner sig hungrig och att aktivera sig med nåt ! Sippar just nu på en mugg... men just nu mest för att jag fryser, funkar bra då med :-) Välkommen rumpmas :-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    16 januari 2014 16:37

Jessand: Vilken lyxig variant du kör - med citron i. Själv brukar jag blanda tevatten och kallvatten från kranen till lagom temperatur. *skratt* Man är dyr i drift vissa dagar... ;-)

• Veteran
    5155 inlägg
    16 januari 2014 17:22

jag dricker kaffe. Nu är dagens middag uppäten. Lite köttfärslimpa, vitkål med lite morötter o lingonsylt, och lite potatis nu är det bara att hoppas på att vågen är snäll imrogon

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 januari 2014 17:41

Fastedag i dag också, jobbar natt så det blir lite jobbigare att få till det då tycker jag. Är det någon mer som jobbar natt och kör 5:2?