Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Hej på er !!! Jag fastade igår. Vad tyst det var på den här tråden, är det inte någon av er som fastat idag???
Jag fastade igår! Ska prova att göra rotmos till nästa gång. Men, brukar ju använda buljongen från fläsklägget när jag gör rotmos. Antar att det inte blir tillräckligt kalorifattifgt. Så, hur gör du rotmoset Thyndra? Bara potatis, morötter, kålrötter som kokas och mixas?
Jag har varit lite dämpad och tyst ... har varit brakförkyld. Fastade därför inte i torsdags men igår var det dags och det kändes bra. Träningen får jag dock hoppa över tills jag är riktigt frisk, hoppas på att kunna vara med på mitt söndagspass. Nästa gång det blir fasta är på onsdag (mina fastedagar är egentligen måndag och torsdag men måste gå ut på lunch med jobbet på torsdag, det är jättebra att man kan vara lite flexibel tycker jag). Det känns riktigt bra dagen efter man fastat, tycker ni andra det också? Förutom fastan har jag bestämt mig för att dra ner rejält på kolkydraterna ... som sagt ... känns bra än så länge. Pepp till er alla!
Jag fastar ju bara en dag/vecka nu och denna vecka blir det imorgon för min del då jag jobbar, lättast då tycker jag. Blir nog rotmos till middag imorgon även för mig....brukar göra som du Issen men sist kokade jag pot, morot och kålrot med buljongtärning och kryddpepparkorn, minns inte vad det landade på kcal-mässigt dock.... Lycka till alla som fastar :-)
Fastade också i går, måndagarna är alltid lättast efter helgen tycker jag. Men den här helgen har jag jobbat och inte alls haft såna utsvävningar som det kan bli annars. Hoppas att det blir lite minus på vågen på fredag:) Pepp till alla som fastar!!
Jag fastade också i går, valde att bara äta middag eftersom vår dotter kom hem från Kalmar och ska stanna en vecka. Tror nog att det blir lite sisådär med matintaget denna vecka. Det är mycket "mammamat" som en fattig student önskar sig. :). Försöker nog göra något liknande på torsdag.
Jag fastade också igår, lite låg just nu när min kropp bråkar med mig. Fastan är det inga problem med för jag är inte så sugen på speciellt mycket. Hoppas det går bra för er andra:-)
Issen, receptet finns här men då måste man nog vara plus medlem. 1 kg kålrötter, 2-3 morötter och några potatisar. Så brukar jag använda ett par buljongtärningar. mixar som sagt. Det är inte mycket kalorier i den.
Kör man LCHF går det bra att byta ut potatis mot andra rotsaker. Typ blomkål. :-)
alla rotfrukter är väl "fel" med LCHF. Man får väl varken äta kålrötter eller morötter?? Eller ?