Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Har för mig att i strikt LCHF ingår inget som växer under jord.
Tack Thyndra, ska göra en sats till nästa fastedag!
*haha* Förkyld. Hjärnan är helt bortkopplad tydligen. Helt korrekt. Ovanjordsgrönsaker är det man ska sikta på som LCHF:are: Alla sorters kål, till exempel blomkål, broccoli, vitkål, brysselkål. Sparris, squash, aubergine, oliver, spenat, svamp, gurka, grönsallad, avokado, lök, paprika, tomat med mera. * Mer info på Kostdoktorn http://www.kostdoktorn.se/mat
Ja, det finns ju en anledning till att jag inte vill hålla mig till LCHF "hehe"
Thyndra: Förstår verkligen hur du tänker. Själv tyckte jag det var jordens undergång när jag skulle börja - hade nog aldrig genomfört det om det inte vore så att det var mitt sista hopp för att svälta ut en envis svampinfektion som aldrig ville ge med sig. Vi pratar om en som hängt kvar mer eller mindre konstant i massa år... Hursomhelst. Tre månader skulle jag hålla ut, var det sagt - men när den perioden var slut hade jag INGEN önskan om att gå tillbaka. Jag mådde helt enkelt för bra. Det är så värt det. :-) Nästan hela tiden... som ni vet fuskar jag lite på helgerna. Men jag har märkt att kroppen klarar lite insulinutsöndring ibland. Inte alltid.
Imorrn är det fastedag igen och jag ska äta rotmos! Har jätteproblem med att jag överäter 5-dagarna. Måste nog försöka avgifta mig från socker i några veckor.
Idag är det fasta igen och det är tur för det blir kalas i helgen då mannen fyller 55 år. Pepp och lycka till alla fastare:-)
Fasta för mig också, idag enbart middag. :)
Rotmos is da shit :)
Idag skulle det ju vara fastedag. Har jobbat i natt och var helt inställd på det, men så kommer min mamma förbi med semlor som hon köpt på ett vedugnsbageri här och gissa vem som föll. Hon visste ju inte att jag fastade idag så jag kan inte skylla på henne. Har i alla fall varit ute och sprungit och i kväll blir det soppa! Pepp alla som kämpar!